Skip to main content

Allemaal topics gecheckt maar geen een bood oplossingen. Dus bij deze mijn vraag:

Onlangs heb ik een nieuwe modem ontvangen, een KPN box 12, dezelfde als mijn vorige modem. De vorige modem werkte zonder problemen met mijn Samsung UHD 65” 7 Series TV (2018), maar met de nieuwe modem lukt het helaas niet om een werkende wifi-verbinding tot stand te brengen.

Modem en wifi werkt wel op alle andere apparaten

De TV detecteert het netwerk en toont een IP-adres, gateway en DNS, maar er is geen internetverbinding. Ik heb geprobeerd verbinding te maken via een mobiele hotspot en dat werkte wel

Ik heb contact opgenomen met Samsung om te controleren of het probleem bij de TV ligt, maar dat bleek niet het geval. Vervolgens heb ik KPN gebeld en samen hebben we diverse stappen doorlopen, waaronder de ACN- en 2,4 GHz-methodes. Ik heb ook WPS geprobeerd, maar zonder succes.

Daarnaast heb ik de beveiliging op WPA2 ingesteld en geprobeerd verbinding te maken met alle mogelijke netwerken (gastnetwerk, 2,4 GHz, en 5 GHz), maar zonder resultaat. Alle netwerken zijn ook op WPA2 ingesteld. Tot nu toe heeft geen enkele methode gewerkt.

@DX11 de reset met indrukken van de power/standby knop, netwerk reset en volledige reset van de tv zijn uitgevoerd. Alledrie opties meerdere malen. Voor elke netwerk (gastnetwerk-2,4ghz netwerk- 5 netwerk) wat kan worden opgezet, heb ik de volledige reset uitgevoerd. De volledige reset betekent de televisie in feite wissen en om vervolgens alles opnieuw instellen, opnieuw inloggen en apps downloaden. 

@Skipdeflip je zou binnen het modem nog kunnen kijken bij verbonden apparaten en bij alle de ip adressen checken of je een conflict hebt. Dus ipadres vd Samsung kontroleren met de andere verbonden apparaten

Staat de Samsung erbij dan herstel kiezen.

@DX11 goeie om te checken inderdaad. Modem wederom gecheckt, tv staat bij verbonden apparaten lijst en komt overeen met netwerkinstellingen van de tv. Herstellen gedrukt en daarna toepassen. Helaas ook niks. Ben ook nog eens met bekabeld in de weer geweest om te kijken of ik hem toch niet zo weer aan de praat kon krijgen. Netwerkherstel en de power knopt reset bekabeld geprobeerd. Vervolgens weer wifi aangezet. Werkt ook niet. Bedankt voor je hulp en moeite ​@DX11 

We zijn al wat maanden verder, maar nog steeds geen wifi op mijn tv. Zijn er al nieuwe opties die ik kan uitproberen? Ergens wel jammer dat we in 2025 nog steeds zitten te knutselen met dergelijke problemen

Ik begrijp je teleurstelling Skip. Ik vrees dat ik niet direct aanvullende tips heb op dit moment. Ik heb het topic doorgenomen en alles wat je aangeeft zou ik adviseren. Mijn eerste instinct was ook het versleutelingstype maar je hebt ook al WPA2 geprobeerd als ik zo teruglees. Om eerlijk te zijn weet ik het ook even niet.

Reageer