Skip to main content

Hallo, in mijn huis is de experiabox 12 geinstalleerd. ik wil graag een aantal smart producten verbinden met het netwerk. Dit lukt alleen als mijn telefoon verbonden is op 2,4ghz. Op de webinterface van de router vind ik dat mijn telefoon automatisch 5ghz neemt en ik geen onderscheiding meer kan maken. Hoe kan ik mijn producten nu dan verbinden. ik hoor graag een oplossing. ik wens graag dat ik de frequentieband handmatig kan instellen om de producten te installeren. daarna kan het gewoon weer op automatisch detecteren

Hallo @Wouter van Hooff, weet je welke firmware versie je hebt in de box 12? Er komt namelijk een update aan, of eigenlijk is die er al, dat je alleen 2,4Ghz aan kan zetten. 

 

*admin edit: link: 

 


Voor nu kan je nog proberen om met je mobiel zo ver van de box 12 af te staan dat je telefoon wel móet verbinden op 2,4Ghz omdat de 5Ghz niet heel ver bereik heeft. 

Denk aan betonnen muur, plafond, etc. 

 


Als je de BOX12 reset krijg je firmware binnen waarmee je ¨extra wifi¨ kan aanzetten waarmee je de telefoon én de smart producten mee kan verbinden.

Zie hier:

 


Hoi @Wouter van Hooff, welkom op ons forum! Ik zie dat Jan en Martijn je al een eind onderweg geholpen hebben!
Is het gelukt te verbinden met je 2,4Ghz of de update met Extra wifi te installeren?