Skip to main content
Vraag

Kan thuis op iPad niet zoeken met Safari, krijg veiligheidsmelding. Op camping wel.

  • 5 September 2024
  • 11 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik kan thuis met mijn iPad niet zoeken op Safari.

Krijg de mededeling dat de pagina om veiligheidsredenen is geblokkeerd.

Als ik op de camping ben kan dat wel.

Hi @Henk Groeneveld en welkom bij de KPN Community! 

Heb je toevallig een virusscanner of beveiliging programma op je iPad geïnstalleerd? Zo ja, neem dan de instellingen hiervan door. Wellicht dat deze bepaalde pagina's thuis blokkeert. 
Mocht dat niet het geval zijn, neem dan voor de zekerheid de instellingen in Safari zelf door. Hopelijk werken de pagina's daarna overal!


Ik heb geen virusscanner geïnstalleerd. Voor mini’s onduidelijk waarom ik op de camping, met een andere wifi verbinding alles kan opzoeken in Safari.

Thuis krijg ik nu de melding dat er geen veilige website verbinding mogelijk is.


De instellingen in Safari zelf gaven ook geen opl@Henk Groeneveld? Gebeurt het dan op alle internetpagina's, of alleen bepaalde pagina's? 
Mocht het alleen bij bepaalde pagina's spelen, om welke sites gaat het dan?

 


Het gaat om alle zoek opdrachten. Als ik de site weet kan ik daar op inloggen.

als ik zoek met Google Chrome dan kan ik wel zoeken.


Hmm, dit gebeurt dus wanneer je in Safari als zoekmachine gebruikt en daar een zoekopdracht opgeeft? In plaats van resultaten krijg je dan meteen de veiligheidsmelding te zien? 

Wat als je Safari in een privévenster opent. Gebeurt dit dan ook? 
Ik heb ook wat tips voor oplossen melding beveiligde verbinding in Safari gevonden. Zou je die eens willen proberen?


Ik heb dit allemaal geprobeerd maar helaas.


Check, zou je deze nog willen beantwoorden? 

Hmm, dit gebeurt dus wanneer je in Safari als zoekmachine gebruikt en daar een zoekopdracht opgeeft? In plaats van resultaten krijg je dan meteen de veiligheidsmelding te zien? 

Wat als je Safari in een privévenster opent. Gebeurt dit dan ook? 

Ik ben benieuwd naar de antwoorden hierop!


Dat heb ik al ingesteld.

Voor de duidelijkheid: bij alle andere providers kan ik gewoon zoeken met Safari. Maar niet bij KPN. Volgens mij zit de oorzaak bij KPN. Waarom werkt immers alles wel goed bij andere providers?


Zoeken op de iPad gaat hier prima @Henk Groeneveld met Safari en de KPN TV+ app
Heb je soms een oud besturingsysteem er op staan?
Welke versie IOS heb je?


17.6.1.

wat ik mij afvraag of het te maken kan hebben met Eset beveiliging. Dat heeft KPN bij mij gratis geïnstalleerd.


​​​​​@Henk Groeneveld 

17.6.1. is prima

Je moet geen beveiligingen op een apple plaatsen. Apple heeft zijn eigen beveligingen en die zijn veel beter dan de windows beveiligingen die verbouwd zijn voor apple.
Die storen vaak de werking.


Reageer