Skip to main content

Op de een of andere manier kan ik via mijn internet verbinding niet meer op semsportal.com komen. De dns loopt via opendns en die krijgt de requests ook binnen. Als ik ander dns servers gebruik werkt het ook niet. Als ik een ping doe dan krijg ik antwoord. Doe ik een tracert dan stopt het na de tweede hop. Het lijkt er haast op alsof kpn het blokkeerd. Op het gsm netwerk werkt het dan wel weer. 

Iemand nog tips wat ik kan testen. Ik gebruik een unifi usg, het modem van kpn gebruik ik niet. 

Hallo @rjgout ik gebruik het standaard modem en de standaard DNS van KPN en kan de betreffende website gewoon bereiken, dus aan KPN ligt het niet.

 


Ik kan ook zonder problemen met een Fritzbox de portal bereiken met KPN glasvezelverbinding. Dus even in je eigen instellingen kijken denk ik.


Ik heb voor de test de experiabox v10 er aangehangen. Een reset gegeven. En opnieuw geprobeerd. Helaas zelfde resultaat. Stopt bij de derde hop. Alsof mijn ip dan misschien bij hun op de blacklist staat. Maar misschien dat een tweedelijns of misschien wel derdelijns medewerker, van kpn, even kan helpen. 


Ik heb voor de test de experiabox v10 er aangehangen. Een reset gegeven. En opnieuw geprobeerd. Helaas zelfde resultaat. Stopt bij de derde hop. Alsof mijn ip dan misschien bij hun op de blacklist staat. Maar misschien dat een tweedelijns of misschien wel derdelijns medewerker, van kpn, even kan helpen. 

Hallo @rjgout wat bedoel je met ‘derde hop’ iets van pingen of zo?

Als je met de V10 gewoon de website ingeeft wat voor melding krijg je dan van de browser op je scherm?

 


Een ping doet die wel. Tracert semsportal.com stopt bij de derde hop. Bij de laatste is die er weer 8. Ik krijg geen melding. De site is gewoonweg niet te benaderen. 

 


Hoezo, “de tracert stopt bij de tweede hop”? In stap 8 krijg je toch een response van semsportal.com?
Alleen de tussenliggende hops geven geen response. Die hebben kennelijk wat beters te doen dan een antwoord geven op jouw tracert.

Ik zie exact hetzelfde met tracert en via een browser bereik ik die portal ook zonder problemen.


Okay. Dat verklaart dan wel inderdaad dat die achtste hop het doet en de ping. Maar dat verklaart dan niet waarom de site niet te benaderen is via de browser. Wel als ik op het gsm netwerk zit. Dus niet via de experiabox of de unifi usg. Ik heb even geen idee waar ik verder naar moet kijken. 


Heb je de cookies en browsegeschiedenis al gewist? 


Mogelijk toch een of andere blokkade van jouw ip adres, maar door wie en waarom? Geen idee.

Heb je al contact gehad met de beheerder van semsportal.com ?


Heb je de cookies en browsegeschiedenis al gewist? 

Ja. Heb ik al gedaan. Ook verschillende browsers en apparaten. 

Mogelijk toch een of andere blokkade van jouw ip adres, maar door wie en waarom? Geen idee.

Ik heb een email naar Goodwe gestuurd. Even afwachten wat zij te zeggen hebben. 


Op de een of andere manier kan ik via mijn internet verbinding niet meer op semsportal.com komen. De dns loopt via opendns en die krijgt de requests ook binnen. Als ik ander dns servers gebruik werkt het ook niet. Als ik een ping doe dan krijg ik antwoord. Doe ik een tracert dan stopt het na de tweede hop. Het lijkt er haast op alsof kpn het blokkeerd. Op het gsm netwerk werkt het dan wel weer. 

Iemand nog tips wat ik kan testen. Ik gebruik een unifi usg, het modem van kpn gebruik ik niet. 

Ik heb exact hetzelfde probleem, ook ik ben overtuigd dat het probleem in het netwerk van KPN zit. Er lijkt iets niet te kloppen in de routes óf een van de gebruikte KPN servers wordt geblokkeerd. Bij SEMS navraag gedaan en er wordt geen gebruik gemaakt van een blacklist o.i.d.

Zodra ik thuis ben kan ook in semsportal.com niet bereiken en werkt de APP ook niet op mijn telefoon. Als ik dan van de Wifi af ga en op 4G zit, werkt het direct weer. 

Precies wat je zegt, misschien kan een tweede of derdelijns medewerker er even naar kijken. Via de reguliere helpdesk kom ik ook niet verder, wat ook niet gek is gezien de aard van het probleem waarschijnlijk wat technischer ligt.

Toevallig ook een lotgenoot tegenkomen op Github, was jij dat toevallig? Ook diegene had KPN en kon Semsportal niet bereiken. (en nee, niet iedereen met KPN heeft dit probleem aangezien ik bij mijn ouders het portal wel kan bereiken)


Ik heb niks op Github geplaatst. Kan je een linkje plaatsen, dan kan ik die ook volgen.

 

Ik heb een tracert uitgevoerd op een netwerk waar ik wel erbij kan. Die geeft echt wel meer hops.

 


Ik heb niks op Github geplaatst. Kan je een linkje plaatsen, dan kan ik die ook volgen.

 

 

Was even zoeken maar het ging om dit topic:

https://github.com/TimSoethout/goodwe-sems-home-assistant/issues/75

Er zijn dus duidelijk meer mensen met hetzelfde probleem, vooral de laatste paar reacties zijn ook van de afgelopen paar weken. (En voor zover ik kan vinden is het alleen op het KPN netwerk, maar weer niet bij iedereen)


Bedankt voor de link. Ikzelf gebruik ook homeassistant. En inderdaad is het misschien omdat we teveel pollen. Of het is KPN die de active niet leuk vind omdat het volgens mij naar China gaat. 
 

Weet iemand hoe we de aandacht van KPN personeel kunnen krijgen hier?


Ik heb een tracert uitgevoerd op een netwerk waar ik wel erbij kan. Die geeft echt wel meer hops.

 

Dat is een tracert vanaf een Ziggo aansluiting en dan is het logisch dat daar een andere route getoond wordt.


Toch vreemd dat ie bij Ziggo drie timeouts krijgt en bij KPN vijf.

Is er een ander methode om eventueel te testen waar het fout gaat, zonder KPN personeel.

De site is gewoonweg niet te bereiken. Dat moet ergens een oorzaak hebben. Dat moet toch ook te meten zijn wie roet in het eten gooit. 


Toch vreemd dat ie bij Ziggo drie timeouts krijgt en bij KPN vijf.

Nee, daar is niets vreemds aan.

Elke server (hop) op een route bepaalt zelf of hij wil antwoorden op een ping request.

Veel hops doen dat niet want die richten zich op hun primaire taak en dat is het routeren van data.

Een hop die 100% packetloss geeft is geen enkel probleem, die doet z'n werk ten aanzien van het routeren daar niets minder door. Negeer dergelijke hops dus gewoon, ze zeggen niet over de werking van de route.

Zolang het eindpunt maar bereikt wordt is alles prima.

In dit geval geven alle tot nu toe gedeelde routes dus aan dat alles prima is.

 

De site is gewoonweg niet te bereiken. Dat moet ergens een oorzaak hebben. Dat moet toch ook te meten zijn wie roet in het eten gooit. 

Voor mij is de site prima te bereiken ...

... en de route is precies hetzelfde als bij jou.

 


Klopt niet helemaal, want niet alles is prima. Verder duidelijk verhaal. 


Goedemorgen @rjgout en @aaronvanweert. Ik werd even op dit topic gewezen en ik wil mij hier graag verder in verdiepen. Ik kan ook niet direct verklaren wat er speelt. Ik heb het zowel bij mijn eigen verbinding als andere verbindingen getest. Het is niet de snelste verbinding maar ik kan de site ook gewoon benaderen. Hoe lang spelen deze problemen exact? Dan ga ik binnen de organisatie informeren of dit mensen bekend voorkomt. 


Goedemorgen @rjgout en @aaronvanweert. Ik werd even op dit topic gewezen en ik wil mij hier graag verder in verdiepen. Ik kan ook niet direct verklaren wat er speelt. Ik heb het zowel bij mijn eigen verbinding als andere verbindingen getest. Het is niet de snelste verbinding maar ik kan de site ook gewoon benaderen. Hoe lang spelen deze problemen exact? Dan ga ik binnen de organisatie informeren of dit mensen bekend voorkomt. 

Goedemorgen Remco, voor mij spelen de problemen vanaf 19 januari. (De 18e heb ik nog data ontvangen, daarna niet meer) 

Heb in het verleden wel eens soortgelijke problemen gezien wanneer de mtu waarde niet goed stond ingesteld, maar toen waren vooral meerdere websites niet bereikbaar. Het blijft voor mij nog steeds voelen als een firewall/blacklist dingetje, maar Goodwe/Sems geeft aan dat niet te doen. (dus daar moet ik dan ook maar vanuit gaan)

Plus dat ik toevallig op dit topic stuitte en via Github nog iemand zag met ook een KPN verbinding.  Ben benieuwd of je iets kunt achterhalen.


Ik wist niet wanneer het gestopt was maar inderdaad, als ik in de portal kijk dan is de 18de van januari de laatste dag van data. 


Ik heb even intern rondvraag gedaan bij collega's en niemand komt dit bekend voor op dit moment. Zouden jullie nogmaals een recent screenshot met een trace kunnen plaatsen? Dan ga ik nog even mailen!


Een ping doet die wel. Tracert semsportal.com stopt bij de derde hop. Bij de laatste is die er weer 8. Ik krijg geen melding. De site is gewoonweg niet te benaderen. 

 

Deze is nog steeds representatief.


Ik kan er ook gewoon bij ook via meerdere providers.

Zelfs via me werk kan ik het benaderen

Ook via 2 mobiele providers getest en werkt gewoon prima.

Alleen als ik een OPEN DNS server gebruik niet.

Je heb het niet toevallig hard ingesteld staan op je Netwerkaart in je pc/laptop


Ik heb een gereset kpn experiabox v10 gebruikt en ook als ik 1.1.1.1 instel op mijn telefoon dan werkt het nog niet vanaf mijn vaste aansluiting.