Skip to main content

Hi,

Ik heb al het een en ander gegoogeld en hier op het forum aan berichten gelezen maar ben nog niet achter de oplossing…

Schijnbaar (dit lees ik her en der op dit forum) heeft de Playstation 5 uitdagingen met KPN en de upload snelheid.. nu heb ik daar nooit last van gehad tot een maand geleden.. Sinds een kleine maand heb ik tijdens het online gamen last van een slechte verbinding.. 

Situatie :

  • PS5, online gamen + streamen naar YouTube (zonder streamen is het iets beter maar nog steeds slecht)
  • Bedraad aangesloten, 100/100 abonnement
  • KPN Experiabox V10 naar Ubiquiti UC-8 switch naar Playstation 5.

Al geprobeerd :

  • Glas vezel kastje stroom eraf voor een paar minuten + Stroom van Experiabox af.
  • Experiabox factory reset, Wifi uitgezet.
  • Volledig Ubiquiti netwerk opnieuw opgebouwd.

Ookla speed testen geven overdag prima download en upload snelheden weer. (na 1800 nog niet geprobeerd)

PS5 geeft overdag een upload snelheid van 140 / 160 Mbps, NA 1800 tussen de 5 en 25 Mbps

 

Wat te doen ?

 

Hallo @remcol34 KPN knijpt niets af. Ik heb wel eens gelezen dat Playstation servers wel begrenzen, maar dat kun je daar nagaan.

 


Niet echt een antwoord wat mij voor uit gaat helpen maar oke. 


Niet echt een antwoord wat mij voor uit gaat helpen maar oke. 

Hallo @remcol34 ik heb je advies gegeven om bij Playstion na te gaan of zij hun servers begrenzen, dat kun je dus uitzoeken.

Het enigste dat KPN doet is je abosnelheid begrenzen tot 100/100Mbit/s, maar in de praktijk behaal je bekabeld iets hogere snelheden.

Ik heb geen verstand van de Playstation, anders zou ik je graag verder helpen.

 


Dit heeft doorgaans gewoon te maken met amerikaanse servers die belast worden aks ze daar wakker worden.

met pingplotter kun je een trace uitvoeren om te zien waar de opstoppingen zitten. 


Dit heeft doorgaans gewoon te maken met amerikaanse servers die belast worden aks ze daar wakker worden.

met pingplotter kun je een trace uitvoeren om te zien waar de opstoppingen zitten. 

Dat lijkt me een heel logische verklaring, als het bij ons bedtijd wordt, worden ze daar juist wakker.

 


Hoi @remcol34 en welkom hier op ons forum :)
Zelf heb ik ook een PS5 staan en de snelheden die je via PlayStation Network meet, zeggen niks over de snelheid die binnenkomt op jouw modem. Om dat te controleren, zou je eens een pc of laptop bekabeld aan moeten sluiten op het modem en dan eens de snelheid meten. Ik kan je in ieder geval garanderen dat er niks wordt geknepen vanuit KPN. 

 

Dit heeft doorgaans gewoon te maken met amerikaanse servers die belast worden aks ze daar wakker worden.

met pingplotter kun je een trace uitvoeren om te zien waar de opstoppingen zitten. 

Goede tip nog!


Reageer