Skip to main content

Beste,

inmiddels heb ik al wat afgelezen en via router instellingen geprobeerd. Het lukt maar niet om mijn ereader weer te synchroniseren. Ook niet als ik 2.4GH instel. Ereader maakt wel verbinding maar synct nog steeds niet.

hoe kan dit worden opgelost zodat mijn ereader kan worden bijgewerkt met laatste updates, 13 augustus dit jaar ging het nog voor de laatste keer automatisch daarna heeft KPN werkzaamheden uitgevoerd en lukt t niet meer.

lijkt me meer dan normaal dat KPN helpt dit weer werkend te krijgen. Telefonisch wordt er geen hulp verleend via klantenservice je wordt aan je lot overgelaten. Ik heb een Experia box v10A en werk met superpunten graag hulp hierbij!

Mascha

Hallo @Mascha0204 , welkom op het KPN-forum waar klanten elkaar helpen.

Als ik je verhaal zo lees, gebruik je superwifi-punten en heeft Kobo daar moeite mee. Het kan soms gebeuren dat apparaten in de war raken van mesh-wifi.

Heb je al eens geprobeerd om al je wifi-netwerken (ookoude/ongebruikte) van thuis uit je e-reader te halen en deze vervolgens te herstarten? Daarna voer je het wifi-netwerk in dat je wil gebruiken (bij voorkeur het netwerk op 2.4GHz). Lukt het op die manier wel?


Hoi Mascha! Is het nog gelukt met de tips van Arjan? Opnieuw instellen lijkt mij ook de eerste stap. 


Beste Remco en Arjan, 

 

helaas met jullie tips niet. Maar heb wel een andere oplossing gevonden die misschien anderen ook verder kan helpen.

Als je registreert via kobo kun je desktop-app installeren. Bij wat oudere pc’s is het handig om een Facebook-account of Google-account te hebben. Zorg er in ieder geval voor dat dat e-mailadres van die apps hetzelfde is als waarmee je kobo registreert.

Vervolgens ereader aan desktop app koppelen. Kan zijn dat je de ereader account even moet uitloggen. Daarna dien je een QR-code met tablet of telefoon te scannen vervolgens pakt deze gelijk synchronisatie op. Voor de zekerheid wel even het boek noteren waarin je leest want die info ben je kwijt zodra je je account op ereader loskoppelt en weer opnieuw aan moet melden. Ook kan t geen kwaad om even een back-up op je pc van je ereader re maken. 
 

Wanneer de synchronisatie is voltooid en je koppelt ereader van pc af kun je daarna ook weer zonder deze stappen via wifi (geen 2,4Ghz) synchroniseren. Zo werkt t op mijn eigen ereader nu voorlopig en die van mijn moeder heb ik net ook op deze wijze weten te synchroniseren. Mocht t in toekomst toch weer niet gaan zal ik me weer melden.

Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan

Mascha


@Mascha0204 Daar was ik niet opgekomen Mascha 😅. Fijn dat je een oplossing hebt gevonden en dat je deze nog even met de Community deelt! Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een berichtje als we iets voor je kunnen doen!