Skip to main content

had ook wifi problemen, De monteur kwam maar kon ook de wifi pods niet klaar krijgen en ik moest nieuwe wifi pods laten instaleren. Daar moet ik nu 193 euro voor betalen, maar waarom, het is toch service van Kpn.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hi en welkom in onze community @Rozenhof.

De monteur zal altijd zijn uiterste best doen om je al aanwezige apparatuur in huis werkend te krijgen. Als blijkt dat het niet goed meer werkt of defect is, dan kan het zijn dat het vervangen moet worden. Apparatuur zoals je modem en tv-ontvangers heb je in bruikleen bij je abonnement, deze worden daarom zonder kosten omgeruild.

Apparatuur zoals wifi versterkers, bijvoorbeeld SuperWifi, is je eigendom en kan daarom helaas niet gratis vervangen worden. De uitzondering is als ze nog binnen garantie vallen van 2 jaar. Dan kan je ze meenemen naar de KPN winkel in je buurt voor een oplossing binnen de garantie. 

Dan heb je zeker 3 versterkers gehad voor die €193 @Rozenhof , want zo duur zijn ze niet meer.

Heb er twee moeten kopen. !!!!

In de KPN webshop kost een set €199 euro, omdat er binnen de webshop niet gecontroleerd wordt of je klant bent.

In de winkel kosten ze €61,50 per stuk, ook bij de monteur.

Het lijkt er dus op dat je teveel betaald hebt @Rozenhof 

Hi @Rozenhof, doordat dit inderdaad geen apparatuur in bruikleen bij KPN is wordt er in de regel ook geen service bij verleerd. De zeshoekige SmartWifi pods zijn daarbij ook alleen te gebruiken i.c.m. een Connectbox of SmartWifi modem van Ziggo. Ze werken dus niet bij een KPN modem. 

Het heeft dus weinig zin om deze opnieuw aan te schaffen. Je zou de KPN SuperWifi kunnen overwegen als vervanger van je huidige versterkers of van een ander merk. 

Wat heb je dan precies gekocht bij wie @Rozenhof ???

Heb er geen verstand van maar het zijn twee zwarte wifi pods. Wei is het raar dat als je kpn klant bent geworden met TV en internet je de wifi pods zelf moet betalen, geen wifi pods ook geen TV ontvangst.

Als je van €193,-  2x €61,50,- afhaalt hou je 70 euro over, voorrijkosten voor een betaalde service monteur vermoedelijk? Het is @JanD en mij niet helemaal duidelijk @Rozenhof . Wifi Pods is namelijk een product wat Ziggo verkoopt. En die zijn wit. Dus het gaat over deze wifi versterkers lijkt me?

Heb er geen verstand van maar het zijn twee zwarte wifi pods. Wei is het raar dat als je kpn klant bent geworden met TV en internet je de wifi pods zelf moet betalen, geen wifi pods ook geen TV ontvangst.

Dat is niet raar @Rozenhof , KPN is verplicht een internetverbinding op te leveren met de juiste snelheid op 1 bekabelde pc. Als op die pc de verbinding goed os en de snelheid wordt gehaa;d is het klaar voor KPN.

Wifi is je eigen ‘pakkie’ an en ben je zelf verantwoordelijk voor, technisch en financieel.

KPN kan uiteraard geen algemene richtlijn geven voor de wifiinstellingen, daarvoor zijn de huizen, gebouwen en omgevingen te verschillend.

KPN doet er wel alles aan om te helpen voor een zo optimaal mogelijke draadloze verbinding.

Probeer het woord PODS te vergeten, dat is een Ziggo-term en geeft hier verwarring.

Je had de wifiversterkers ook kunnen huren bij KPN.

Ik zou er alleen nog achteraan gaan waarom jij waarschijnlijk teveel hebt betaald voor 2 2 versterkers.

Verder hieronder een paar links om je op weg te helpen:

Succes.

Ik heb 193 euro betaald voor twee wifi versterkers en uurloon voor KPN monteur.

Dat is natuurlijk zuur als je dit niet had verwacht, maar als het goed is heeft u akkoord gegeven aan de monteur om dit uit te voeren. Ook zou op zijn werkbon de bedragen moeten zien staan. Zodra u deze voorziet van een handtekening gaat u akkoord met de aankoop van de WiFi pods en de monteurs kosten. KPN voorziet u van een modem en eventueel een tv kastje in bruikleen. Alle extra apparatuur moet u zelf betalen en blijven eigendom van u.

Dan klopt het wel, 70 euro voor de monteur en de rest voor de versterkers.

Reageer