Skip to main content
Vraag

KPB Box 12 2e wifinetwerk verdwenen na update

• May 5, 2025
  • 4 reacties
  • 23 keer bekeken

KPB Box 12 reset ssid’s na update

Ik heb nu al meermaals gehad dat na updates van mijn KPN modem de SSID gewijzigd wordt en een sloot van apparaten opnieuw moet verbinden. Bijzonder vervelend als je lange wachtwoorden gebruikt, je hebt een slimme thermostaat met draaischijf om je wachtwoord in te voeren. Ook vervelend met een a-technische vrouw die veel thuiswerkt terwijl jij op kantoor zit.

Dit is inmiddels al 2-3 keer gebeurd en ik ben er wel goed klaar mee. De SSID’s worden aangepast als volgt naam SSIDExtraWiFI2G/5G. Het oude wachtwoord was in beide gevallen wél overgenomen. 

Waarom gebeurd dit elke keer? Ben er inmiddels goed klaar mee.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik kan dat niet geheel verklaren egghead, maar ik begrijp volkomen dat dit verre van praktisch is. Was na de update het extra Wifi-netwerk geheel uitgeschakeld of had die zijn oorspronkelijke SSID weer te pakken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 9, 2025

Extra wifi is ingeschakeld met naamswijzing het plakt ExtraWiFI2G/5G erachteraan . Het behoudt de aangepast naam zoals onderstaand voorbeeld.

TestExtraWiFI2G

TestExtraWiFI/5G

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

En hij houdt nu de extra wifi-netwerken vast?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 9, 2025

Nee. Dat het is het probleem. Na elke update wordt het SSID gewijzigd. Er wordt dus altijd ExtraWiFI aangeplakt.

Voor update:

Aardappel

Na update:

AardappelExtraWiFI2G

Dit is letterlijk bij elke update zo.