Skip to main content

Geachte community,

 

Nadat ik een paar posts hier en google resultaten had gelezen kwam ik op

terecht en ik dacht dat ik mijn antwoord had gevonden.

Alleen op die pagina is duidelijk te zien dat de 2.4 en 5GHz banden apart uitgezet kunnen worden.

Maar op mijn instelling pagina heb ik de schakel knop voor “enable radio” en “enable SSID” alleen boven 2.4ghz staan.

Tevens wil ik 2.4ghz niet uitzetten, dit gebruik ik graag voor me telefoon, media pc, laptops, werk pc, etc, maar mijn main PC wil ik graag op 5GHz houden.

Is er een optie om 1 device op alleen 5GHz te houden, of anders een manier om 2.4GHz uit te zetten zoals op de instellingen topic te zien is?

Voor mijn verhuizing had ik een ASUS RT-AC87U AC2400 aangesloten op de glasvezel modem van Caiway, deze router had dual band, dus ik sloot mijn main pc aan op het 5G SSID en de rest of de 2.4GHz, maar hier lijk ik geen optie te hebben voor prioriteit, exclusion of gewoon uitzetten? Zelfs niet onder advanced?

Zo niet, doet de kpn verbinding moeilijk als ik mijn eigen router aansluiten ipv de kpn box?
Bij Caiway verliep dit namelijk vlekkeloos.

Ten laatste, ik zie geen firmware update optie of pagina van kpn met firmware? Hoe zie ik of de huidige geinstalleerde firmware het meest recent is?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

X

Ik zou graag met u in contact komen. Ik heb zelf een Deco systeem (router functie) achter de V10a draaien zonder problemen en ik ben juist geïnteresseerd in een overstap naar Caiway maar dan met een eigen router (de deco) en ook nog in router modus. Misschien kunnen wij elkaar helpen of in ieder geval van meer informatie voorzien.

Ik heb dus wel twee routers in gebruik waarvan die van KPN gebruikt wordt voor de tv en telefoon en de deco om alles van wifi te voorzien. Waarom in router modus en niet in accesspoint? Omdat ik gebruik wil maken van parentcontrol en virus beveiliging.


Wellicht zijn de onderstaande topics interessant voor je:


Ik zou graag met u in contact komen. Ik heb zelf een Deco systeem (router functie) achter de V10a draaien zonder problemen en ik ben juist geïnteresseerd in een overstap naar Caiway maar dan met een eigen router (de deco) en ook nog in router modus. Misschien kunnen wij elkaar helpen of in ieder geval van meer informatie voorzien.

Ik heb dus wel twee routers in gebruik waarvan die van KPN gebruikt wordt voor de tv en telefoon en de deco om alles van wifi te voorzien. Waarom in router modus en niet in accesspoint? Omdat ik gebruik wil maken van parentcontrol en virus beveiliging.

Hi Jeroen,

Stuur maar een berichtje met uw vragen, ik ben van het weekend weer in het oude huis (nu van mijn ex vrouw), ik kan desnoods even spieken op de Caiway modem als ik er weer ben om vragen te beantwoorden.

Ik was trouwens zeer tevreden met Caiway, maar helaas zitten hun niet in Flevoland anders had ik graag mijn abonnement meegenomen, hun support is een stuk simpler, maar de internet verbinding was echt superb, ik denk dat ik maar 1x in 4 jaar bij hun zonder internet heb gezetten door een storing bij hun zelf.

Mvg,
X


Wellicht zijn de onderstaande topics interessant voor je:

Danku, ik zal even kieken!


Wellicht zijn de onderstaande topics interessant voor je:

Ik heb de KPN box 12 sinds OP geprobeert maar stelt mij zeer teleur, vaak zet hij mijn mobiels op de 5Ghz connectie terwijl als mijn PC 4k probeert te streamen of een spel probeert te downloaden die op 2.4Ghz blijft hangen tenzij ik de router reset.

Okay met de laptops geeft de een lage up en download met the 2.4Ghz verbinding, als ik niet zelf kan kiezen op welke verbinding de device zet had ik tenminste gehoopt dat de KPN Box slim kon kiezen en flexibel kon switchen, niet dus.

Uiteindelijk oplossing:
LAN1 van KPN Box 12: direct bekabelt met CAT5E naar mijn hoofd-pc
LAN2 van KPN Box 12: bekabelt naar WAN poort op mijn ASUS router, bridged, als wifi access point en aangezien die dual-band is heb ik de 2 laptops op de 5Ghz band kunnen zetten en de 2 mobieltjes op de 2.4Ghz band.

Wat een gedoe, maar ben er eindelijk.


Beste,

Ik liep tegen soort gelijke problemen aan . Ik heb 2 maal een Sony Bravia welke ik aan de wifi heb hangen. En diverse wifi led lampen ( 2.4gHz)

Korte uitleg.  De standaard wifi setting van de box 12 is een gezamenlijk 2,4GHz/5GHz netwerk.

Ik heb gemerkt dat deze wifi setting problemen kan geven met wat oudere 5Ghz apparaten ( lage snelheid)

 

Oplossing :

Ga naar wifi settings > ga naar Extra WI-Fi . In dit menu kun je een 2.4GHz EN/OF 5GHz netwerk aanmaken .

Getest , wifi 6 is nog steeds actief , en ik behaal hogere snelheden op mijn 'oudere' 5GHz apparaten .