Geachte community,
Nadat ik een paar posts hier en google resultaten had gelezen kwam ik op
terecht en ik dacht dat ik mijn antwoord had gevonden.
Alleen op die pagina is duidelijk te zien dat de 2.4 en 5GHz banden apart uitgezet kunnen worden.
Maar op mijn instelling pagina heb ik de schakel knop voor “enable radio” en “enable SSID” alleen boven 2.4ghz staan.
Tevens wil ik 2.4ghz niet uitzetten, dit gebruik ik graag voor me telefoon, media pc, laptops, werk pc, etc, maar mijn main PC wil ik graag op 5GHz houden.
Is er een optie om 1 device op alleen 5GHz te houden, of anders een manier om 2.4GHz uit te zetten zoals op de instellingen topic te zien is?
Voor mijn verhuizing had ik een ASUS RT-AC87U AC2400 aangesloten op de glasvezel modem van Caiway, deze router had dual band, dus ik sloot mijn main pc aan op het 5G SSID en de rest of de 2.4GHz, maar hier lijk ik geen optie te hebben voor prioriteit, exclusion of gewoon uitzetten? Zelfs niet onder advanced?
Zo niet, doet de kpn verbinding moeilijk als ik mijn eigen router aansluiten ipv de kpn box?
Bij Caiway verliep dit namelijk vlekkeloos.
Ten laatste, ik zie geen firmware update optie of pagina van kpn met firmware? Hoe zie ik of de huidige geinstalleerde firmware het meest recent is?
Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
X