Skip to main content

Ik heb een extra 2.4 Ghz Wifi kanaal gemaakt door in te loggen op de router. Hiermee de Remeha e-twist verbonden, en dit liep maanden vlekkeloos, totdat die sinds afgelopen week telkens na enkele uren verbindingsproblemen geeft. Door kabel van de ketel eruit te trekken en 30 sec te wachten, en terug erin, komt na een minuut de verbinding weer tot stand. Vrij irritant dat dit telkens gebeurt. Ik heb nu als laatste redmiddel ook de eTwist een vast IPadres gegeven vanavond, in de hoop dat dit helpt (baat het niet...).

Kunnen er nog andere oorzaken zijn?

Dit hoort natuurlijk absoluut niet.

Zelf heb ik ook een Remeha eTwist en gelukkig is die 24x7 verbonden met mijn wifi. Nu gebruik ik geen wifi apparatuur van KPN dus dat is sowieso al anders. Ik ben wel benieuwd wat voor een wifi apparatuur jij in huis hebt en wat de afstand tot de e-Twist is.


Hallo wjb, dank voor je snelle reactie. Ik gebruik gewoon de kpn router en afstand is echt maar 3 meter.


Welke firmware versie staat op die V12?

Is er vorige week wat veranderd in jouw thuisnetwerk?


Hi, ik heb de of de oude web interface, maar er is niks veranderd in het netwerk. Dat is het vreemde. Hij verbindt voor een aantal uur en is dan weer weg.


Goedemorgen @mls en bedankt voor jouw bericht :)

Dat is een lastige dus goed dat je dit ook via deze weg aankaart. Er zijn voor de Box 12 met de oude firmware geen updates geweest dus daar is niks in veranderd. Daarom ben ik geneigd te denken dat dit toch iets is met je eTwist en anders iets in je netwerk of omgeving. Heb je de KPN wifi manager al eens doorlopen en 'gespeeld' met de wifi instellingen om te kijken of dit eventueel helpt?