Skip to main content

Sinds dat wij de box 12 hebben, hebben we geen verbinding meer met de webmodule van sma,

de web module is wel zichtbaar in de router, maar word volgens mij geblokkeerd! Met de box 10 hadden wij dat probleem niet.

Wie kan mij helpen om dat probleem op te lossen, dat ik weer verbinding heb met Sunny Portal,

 

alvast bedankt voor de tips, en alles is via een netwerk kabel verbonden.

 

Groet Rene

Ik zou het iets beter willen begrijpen: Wat is exact je issue?

Lukt het niet om www.sunnyportal.com te bereiken?

of kan sunnyportal de gegevens van je SMA omvormer niet ophalen naar de portal toe?

Of 

Lukt het niet om je SMA omvormer thuis te bereiken op het interne/locale  IP adres?

 

werkt de nieuwe sma energy app van sma wel?

 

Is de sma met wifi of met een kabel verbonden, en zitten er switches tussen?

Kloppen de IP adressen nog, na het overzetten naar de nieuwe router? 

Ik neem aan dat je een oudere sma omvormer hebt, anders had je geen webconnect. Heb je de webconnect al een keer uit en weer aan gezet?


.


De sunnyportal kan geen gegevens van je SMA omvormer ( webconnect ) niet ophalen naar de portal toe, verder heb ik het systeem gereset ( router en omvormer sma op uit )

De nw app werkt ook niet, omdat er geen verbinding tot stand komt ( router waarschijnlijk ) ik zal in de router verder moeten zoeken, of er ip adres erbij staat van de webconnect sma!

Ik ga ervan uit dat de nw. box 12 de webconnect blokkeert, immer was dat bij de 10 niet het geval.

Alles in bekabeld  ( en doorgemeten ) met ( direct op de router aangesloten ) of zonder switch geprobeerd, het blijft hetzelfde!


Nog even voor de helderheid, heb je een losse webconnect, of een die is ingebouwd, zoals bij de nieuwere types? En als het een losse is, heb je die ook even uit gehad?

Ik gok op het igmp snooping probleem. Hier wat leesvoer😉

Dat was op zich een ander fenomeen, daarbij werd tv signaal door de broadcast verstoord. 

Dit is een connectieprobleem tussen SMA en de externe portal. 

 

@RKJLL  Kun je eens kijken naar de verbinding? Het is me al een paar keer opgevallen dat de V12 moeite heeft met langere kabels en daardoor signaalgebrek.

Zou je eens een switch (liefst dan een met IMGP snooping, als je die toevallig hebt, dat zijn meestal de E types), met een korte kabel op de V12 willen zetten, en dan de kabel die van de SMA komt op de switch willen zetten? kijken of ie het dan doet.


Hoi @RKJLL, vanuit KPN heb ik hier niet zoveel aan toe te voegen maar ik ben wel benieuwd of je nog een oplossing hebt gevonden. Had je de reactie van @EAZ1964 hierboven nog gelezen?