Skip to main content
Beantwoord

KPN Box 12 met SuperWifi, Playstation portal niet stabiel

• 10 februari 2025
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Roel89
Nieuwkomer

Een hele goede morgen allemaal!

Ik heb sinds een paar dagen een playstation portal gekocht die dus alleen via de wifi het signaal van je ps5 'streamt'

Echter krijg ik hem niet stabiel; hij hapert best regelmatig, t beeld wordt vaak wazig en het netwerk icoontje verschijnt iedere 2 minuten wat dus een slechte dekking aangeeft (gok ik dan maar)

Ik gebruik een kpn v12 modem en heb 2 super wifi punten van kpn in huis staan. Als ik een speedtest uitvoer meet ik 600 mbit naast de versterker en 450 mbit op de plek waar de ps portal gebruikt wordt (maar dus niet lekker steady werkt) waardoor ik denk dat het niet aan de snelheid ligt want dit moet meer dan voldoende zijn!

Kan iemand mij misschien helpen in wat ik hier aan kan doen.

'Kleine' disclaimer: ik ben echt een ontzettende noob als het op netwerk verbindingen en modem instellingen aankomt, so please be gentle 😉

Roel

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Roel89, welkom op onze community! Dat is niet prettig gamen!

Inhoudelijk heb ik er ook niet heel veel verstand van, zijn je superwifi punten met een kabel of draadloos verbonden met je experiabox? Zou het mogelijk zijn de playstation en/of portal zo veel mogelijk met een ethernetkabel te verbinden? Ik denk dat daarmee het meeste winst te halen is.

Bekijk origineel

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15458 reacties
  • Antwoord
  • 12 februari 2025

Hoi ​@Roel89, welkom op onze community! Dat is niet prettig gamen!

Inhoudelijk heb ik er ook niet heel veel verstand van, zijn je superwifi punten met een kabel of draadloos verbonden met je experiabox? Zou het mogelijk zijn de playstation en/of portal zo veel mogelijk met een ethernetkabel te verbinden? Ik denk dat daarmee het meeste winst te halen is.

Roel89
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 februari 2025

De wifi punten zijn bekabeld aangesloten ja.

De playstation zelf is ook bekabeld aangesloten, maar de portal is een streamings device die enkel het beeld van de playstation overneemt waar ook ter wereld als je maar een stabiele verbinding hebt van 15 mbit/s (dit zegt playstation zelf)

Op dit apparaat is het niet mogelijk een utp kabel aan te sluiten en enkel en alleen met wifi te verbinden.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15458 reacties
  • 27 februari 2025

Ik had dit topic even uit het oog verloren, ik denk dat de apparaten onderling de 15Mbit/s wel zouden moeten halen maar ik heb hier ook niet helemaal genoeg verstand van om te zeggen waar de oorzaak dan in zou zitten.

Reageer