Skip to main content

Hallo,

 

In voorbereiding op mijn overstap op glas 500MBs, heb ik een KPN Box 12 mogen ontvangen.

Echter, tot mijn verbazing, worden er ‘maar’ 254 addressen ondersteund ??
IP:192.168.2.1
Mask255.255.255.0
Dit geeft een probleem op mijn netwerk, aangezien ik nu al meer dan 254 IP adressen in gebruik heb.

Ben al aan het kijken naar een alternatieve router, maar maar mischien heeft iemand een ander suggestie?

 


PS: Ben ook niet blij met feit dat TV op een aparte VLAN staat aangezien er ‘slechts’ één kabel getrokken is richting media (en ik daar nu een unmanaged switch heb staan met 5 TCP apparaten)
 

Vrijwel elke consumentenrouter heeft een netmask voor 254 IP adressen.

Televsie staat ook niet op een apart vlan. Aan de WAN zijde van de router worden er inderdaad verschillende vlans gebruikt, maar aan de lan zijde niet. Je kunt dus rustig een unmamaged switch gebruiken maar let wel op dat deze IGMP snooping indersteunt.

Als je echt meer IP adressen nodig hebt dan zal je voor een andere router moeten kiezen.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".


@wjb 

Ah...de auteur van ‘Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box’ :grin:
Yep, ik zie nu dat ik niet goed gelezen heb...het is inderdaad VLAN aan de WAN zijde :)

Ik ga eens kijken of ik het red met mijn huidige TP-Link TL-WDR3600 router met OpenWRT, zoniet dan zel er tzt wel een EdgeRouter Lite of X komen ;)

Als het lukt dan geef ik het wel door voor je “Lijst met (modem)routers die succesvol op een KPN aansluiting i.c.m. IPTV in gebruik genomen zijn.” :wink:


@wjb 

Ik zou nog even terugkomen of het lukte met de TP-Link TL-WDR3600 router met OpenWRT.

In principe werkt het, maar ik bereik maar maximaal ~150Mb/s.
Verder heb ik ITV ook nog niet helemaal in order, maar vanwege de snelheid ga ik er niet mme (en heb ik toch een EdgeRouter besteld..)

Bedankt voor support tot dusverre ;)


Reageer