Skip to main content

KPN Box 12 noemt alle Hostnames 'sagemcom.ip'. Is dit te verhelpen?

P.S. Misschien moet het in de categorie thuisnetwerk bedenk ik me nu.

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Kan iemand deze verplaatsen naar het Thuisnetwerk forum?


Verplaatsen kan ik gelijk voor je in orde maken @nielsoet! Het antwoord op je vraag heb ik niet direct. Ik ga het voor je navragen en kom zo snel mogelijk met antwoord terug. Zou je ondertussen kunnen kijken of je hier iets aan hebt? 


Verplaatsen kan ik gelijk voor je in orde maken @nielsoet! Het antwoord op je vraag heb ik niet direct. Ik ga het voor je navragen en kom zo snel mogelijk met antwoord terug. Zou je ondertussen kunnen kijken of je hier iets aan hebt? 

Goedemiddag,

is er al meer bekend over dit probleem?

Ik heb het zelfde probleem zoals @nielsoet ervaart.

Ik heb voor alle vaste apparaten in mijn woning een vast ip adres gereserveerd in de modem en allen een naam en icoon toegewezen. helaas krijgen ze nog steeds een sagemcom.ip hostname. 

 


Ik heb nog geen antwoord @Jeteun85. Wel vond ik een topic over dat er het eerste kwartaal van 2021 een update aan zit te komen. Dat ging echter wel voornamelijk om DynDNS instellen. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet diep genoeg in de materie zit om te weten of het dit vraagstuk ook op gaat lossen. Zou je hier eens naar kunnen kijken?


Ik heb nog geen antwoord @Jeteun85. Wel vond ik een topic over dat er het eerste kwartaal van 2021 een update aan zit te komen. Dat ging echter wel voornamelijk om DynDNS instellen. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet diep genoeg in de materie zit om te weten of het dit vraagstuk ook op gaat lossen. Zou je hier eens naar kunnen kijken?

Hi @Bram_ , 

Helaas gaat dit niet over de hostname van de apparaten, maar van de dyndns server.

Het lijkt alsof de modem de device hostnames blocked of niet doorgeeft aan apparaten/ access pionts buiten de modem zelf om. Mogelijk is het een setting die de hostname 'hide' en standaard de hostname sagemcom.ip doorgeeft, maar ook daar weet ik niet genoeg over. Ik heb voor de Box 12 een Experiabox v10a gehad, en hier had ik deze problemen niet mee.

@nielsoet , heb jij ook Unify access pionts?


Ik heb nog geen antwoord @Jeteun85. Wel vond ik een topic over dat er het eerste kwartaal van 2021 een update aan zit te komen. Dat ging echter wel voornamelijk om DynDNS instellen. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet diep genoeg in de materie zit om te weten of het dit vraagstuk ook op gaat lossen. Zou je hier eens naar kunnen kijken?

Hi @Bram_ , 

Helaas gaat dit niet over de hostname van de apparaten, maar van de dyndns server.

Het lijkt alsof de modem de device hostnames blocked of niet doorgeeft aan apparaten/ access pionts buiten de modem zelf om. Mogelijk is het een setting die de hostname 'hide' en standaard de hostname sagemcom.ip doorgeeft, maar ook daar weet ik niet genoeg over. Ik heb voor de Box 12 een Experiabox v10a gehad, en hier had ik deze problemen niet mee.

@nielsoet , heb jij ook Unify access pionts?

Yes ik heb ook Unifi acces points. Ik wil de experiabox er nog tussenuit halen en mijn security gateway van Unifi toevoegen maar heb daar tot op heden nog geen internet op kunnen krijgen


KPN Box 12 noemt alle Hostnames 'sagemcom.ip'. Is dit te verhelpen?

P.S. Misschien moet het in de categorie thuisnetwerk bedenk ik me nu.

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dit zal ook de reden zijn dat de chromecast vaak niet werkt. En sommige printers elke dag opnieuw ingesteld moeten worden.


Ik heb het vraagstuk neergelegd bij de technische dienst. Zodra ik hier antwoord op heb laat ik het jullie weten!


Ik heb contact gehad met de partij die gaat over de ontwikkeling van de software die hiervan de oorzaak is. Die geven aan dat het een bekend probleem is en dat het met een toekomstige update verwerkt gaat worden. Hiervan heb ik helaas geen verwachte datum. 


Beste Bram,

Kunnen we er op enige manier voor zorgen dat dit probleem sneller opgelost gaat worden?

 

 

 


Beste Bram,

Kunnen we er op enige manier voor zorgen dat dit probleem sneller opgelost gaat worden?

Je kunt er een eigen 2de router achter plaatsen. Heb ik ook. Ik heb nergens last van.


Dit topic gaat overigens ook over hetzelfde probleem:

 


Is heir inmiddels al meer over bekend?


Is heir inmiddels al meer over bekend?

Er is wel een update voor de KPN Box. Men is bezig die uit te rollen volgens mij. Maar ik weet niet of met deze update dit probleem ook verholpen is.


Is heir inmiddels al meer over bekend?

Er is wel een update voor de KPN Box. Men is bezig die uit te rollen volgens mij. Maar ik weet niet of met deze update dit probleem ook verholpen is.


Ook niet echt te zien welke versie je hebt, en wat de update is, toch?


Is heir inmiddels al meer over bekend?

Er is wel een update voor de KPN Box. Men is bezig die uit te rollen volgens mij. Maar ik weet niet of met deze update dit probleem ook verholpen is.


Ook niet echt te zien welke versie je hebt, en wat de update is, toch?

Je kunt kijken bij "My Modem". 

Die van mij is 18 dagen (bijna 19) geleden voor de laatste keer opnieuw opgestart, dus die zal de update nog niet hebben 😉

@wjb zegt in dit topic dat de nieuwe versie "310" is.

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/qnap-nas-ts-230-op-kpn-box-12-533572?postid=1255366#post1255366


Ik heb het probleem met de Chrome cast en de Sagemcom.ip host names ook. Vervelend. Zou fijn als die update er snel is. @Bram_ weet jij inmiddels al iets meer?


Volgens dit topic zou de KPN Box tussen 10-3 en 12-3 een upgrade naar versie SGEJ10000310 krijgen. Die moet de Chromecast en hostnames gefixed hebben.


Wat @RBxx zegt klopt inderdaad @K33T. Kan je bevestigen of het voor jou ook is opgelost?


@Bram_ kun je ook firmwares pushen? De update zal in batches worden aangeboden las ik eerder ergens dus eer dat iedereen die update heeft zijn we wel een paar weken verder. Ik zou dan ook graag de update gepushed zien worden op mijn Experiabox 12.


Hallo @Patrick_1337 heb je de nieuwe versie SGEJ10000310 dan nog niet? Volgens het hierboven genoemde topic zou de uitrol al klaar moeten zijn.


Hallo @Patrick_1337 heb je de nieuwe versie SGEJ10000310 dan nog niet? Volgens het hierboven genoemde topic zou de uitrol al klaar moeten zijn.

Nope… en hij is vanmorgen nog factory gereset.

 

 


Nog even geduld? 


@Patrick_1337 er is vertraging bij de uitrol. Lees dit topic waar een moderator het uitlegt.


Wat @RBxx zegt klopt inderdaad @K33T. Kan je bevestigen of het voor jou ook is opgelost?

Hi. Vervelendste probleem is opgelost. De Chrome cast werkt perfect nu. Dat is fijn. 
De sagemcom.ip meldingen in ubiquiti werkt wisselend wel en wisselend niet goed. Ik heb de nieuwe firmware van modem nog niet. Zal eens proberen om die factory reset te doen. Zal die andere thread even lezen.