KPN Box 12 noemt alle Hostnames 'sagemcom.ip'. Is dit te verhelpen?
P.S. Misschien moet het in de categorie thuisnetwerk bedenk ik me nu.
Admin: topic verplaatst naar juiste board
Kan iemand deze verplaatsen naar het Thuisnetwerk forum?
Verplaatsen kan ik gelijk voor je in orde maken
Verplaatsen kan ik gelijk voor je in orde maken
Goedemiddag,
is er al meer bekend over dit probleem?
Ik heb het zelfde probleem zoals
Ik heb voor alle vaste apparaten in mijn woning een vast ip adres gereserveerd in de modem en allen een naam en icoon toegewezen. helaas krijgen ze nog steeds een sagemcom.ip hostname.
Ik heb nog geen antwoord
Ik heb nog geen antwoord
Hi
Helaas gaat dit niet over de hostname van de apparaten, maar van de dyndns server.
Het lijkt alsof de modem de device hostnames blocked of niet doorgeeft aan apparaten/ access pionts buiten de modem zelf om. Mogelijk is het een setting die de hostname 'hide' en standaard de hostname sagemcom.ip doorgeeft, maar ook daar weet ik niet genoeg over. Ik heb voor de Box 12 een Experiabox v10a gehad, en hier had ik deze problemen niet mee.
Ik heb nog geen antwoord
Hi
Helaas gaat dit niet over de hostname van de apparaten, maar van de dyndns server.
Het lijkt alsof de modem de device hostnames blocked of niet doorgeeft aan apparaten/ access pionts buiten de modem zelf om. Mogelijk is het een setting die de hostname 'hide' en standaard de hostname sagemcom.ip doorgeeft, maar ook daar weet ik niet genoeg over. Ik heb voor de Box 12 een Experiabox v10a gehad, en hier had ik deze problemen niet mee.
Yes ik heb ook Unifi acces points. Ik wil de experiabox er nog tussenuit halen en mijn security gateway van Unifi toevoegen maar heb daar tot op heden nog geen internet op kunnen krijgen
Dit zal ook de reden zijn dat de chromecast vaak niet werkt. En sommige printers elke dag opnieuw ingesteld moeten worden.
Ik heb het vraagstuk neergelegd bij de technische dienst. Zodra ik hier antwoord op heb laat ik het jullie weten!
Ik heb contact gehad met de partij die gaat over de ontwikkeling van de software die hiervan de oorzaak is. Die geven aan dat het een bekend probleem is en dat het met een toekomstige update verwerkt gaat worden. Hiervan heb ik helaas geen verwachte datum.
Beste Bram,
Kunnen we er op enige manier voor zorgen dat dit probleem sneller opgelost gaat worden?
Beste Bram,
Kunnen we er op enige manier voor zorgen dat dit probleem sneller opgelost gaat worden?
Je kunt er een eigen 2de router achter plaatsen. Heb ik ook. Ik heb nergens last van.
Dit topic gaat overigens ook over hetzelfde probleem:
Is heir inmiddels al meer over bekend?
Er is wel een update voor de KPN Box. Men is bezig die uit te rollen volgens mij. Maar ik weet niet of met deze update dit probleem ook verholpen is.
Er is wel een update voor de KPN Box. Men is bezig die uit te rollen volgens mij. Maar ik weet niet of met deze update dit probleem ook verholpen is.
Ook niet echt te zien welke versie je hebt, en wat de update is, toch?
Ook niet echt te zien welke versie je hebt, en wat de update is, toch?
Je kunt kijken bij "My Modem".
Die van mij is 18 dagen (bijna 19) geleden voor de laatste keer opnieuw opgestart, dus die zal de update nog niet hebben
Ik heb het probleem met de Chrome cast en de Sagemcom.ip host names ook. Vervelend. Zou fijn als die update er snel is.
Volgens dit topic zou de KPN Box tussen 10-3 en 12-3 een upgrade naar versie SGEJ10000310 krijgen. Die moet de Chromecast en hostnames gefixed hebben.
Wat
Hallo
Hallo
Nope… en hij is vanmorgen nog factory gereset.
Nog even geduld?
Wat
Hi. Vervelendste probleem is opgelost. De Chrome cast werkt perfect nu. Dat is fijn.
De sagemcom.ip meldingen in ubiquiti werkt wisselend wel en wisselend niet goed. Ik heb de nieuwe firmware van modem nog niet. Zal eens proberen om die factory reset te doen. Zal die andere thread even lezen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.