Skip to main content

*solved*

Dat ziet er niet uit als een KPN ip-range, naar buiten toe hoef je geen port forwards op te geven, dat is voor verkeer van buiten naar binnen je thuis netwerk.

Op de externe server zul je moeten regelen dat jij toegang krijgt van buiten.


External host moet je leeg laten.

Zoals ik hier op de onderste regel heb. De eerste 2 zijn van de tv ontvangers. Die heeft KPN er automatisch in gezet.


Dus extern leeg laten?

 

 


Dus extern leeg laten?

 

 

Ja.


Zo te zien probeer je een server binnen Microsoft Azure te benaderen, klopt dat? Of probeer je juist van die server thuis binnen te komen? Afgaande op het telnet commando neem ik het eerste aan.


 Zelfde probleem. Ook met Extern ip leeg.

 

 

 


Zo te zien probeer je een server binnen Microsoft Azure te benaderen, klopt dat? Of probeer je juist van die server thuis binnen te komen? Afgaande op het telnet commando neem ik het eerste aan.


Ik probeer die server binnen te komen.

 

Voor collega’s werkt dit script wel vanaf hun thuis locatie. Maar voor mij loop ik vast. Bedoel je dat 445 mogelijk aan server side nu voor mij dicht staat?


Zo te zien probeer je een server binnen Microsoft Azure te benaderen, klopt dat? Of probeer je juist van die server thuis binnen te komen? Afgaande op het telnet commando neem ik het eerste aan.


Ik probeer die server binnen te komen.

 

Voor collega’s werkt dit script wel vanaf hun thuis locatie. Maar voor mij loop ik vast. Bedoel je dat 445 mogelijk aan server side nu voor mij dicht staat?

Ja, dat vermoed ik wel. Je zult jouw externe KPN adres (https://whatismyipaddress.com/) ergens moeten toevoegen zodat je toegang krijgt tot die server.

Als het Amazon AWS was geweest had ik je kunnen helpen, van Microsoft Azure weet ik echter niets af.


Zo te zien probeer je een server binnen Microsoft Azure te benaderen, klopt dat? Of probeer je juist van die server thuis binnen te komen? Afgaande op het telnet commando neem ik het eerste aan.


Ik probeer die server binnen te komen.

 

Voor collega’s werkt dit script wel vanaf hun thuis locatie. Maar voor mij loop ik vast. Bedoel je dat 445 mogelijk aan server side nu voor mij dicht staat?

Ok. Die server staat niet bij u thuis? Dan hoef je helemaal geen poort te forwarden. Haal die regel maar weer weg. Volkomen nutteloos en mogelijk alleen maar gevaarlijk.


Reageer