Skip to main content

Kpn box 12 al een maand aangesloten in mijn appartement. Echter woon ik hier pas sinds gister. Het modem is via ethernetkabel aangesloten aan tv kastje. Meerdere keren per uur reset het modem uit zichzelf (geen internet,wifi en tv voor +/- 1 minuut). Dit gebeurd op random tijden en er is geen vast patroon zichtbaar (bijv. Wanneer bepaalde apparaten verbinding maken dat er een reset plaatsvind)

Ik vind dit erg vervelend en kom er zelf niet uit. Iemand hier ervaring mee en een oplossing voor het probleem?

Dat is wel heel vreemd. Heb je de kabel tussen het modem en israpunt al gecontroleerd? Of heb je glasvezel?


Dat is wel heel vreemd. Heb je de kabel tussen het modem en israpunt al gecontroleerd? Of heb je glasvezel?

Ik heb glasvezel


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?

Ja heb ik gedaan maar dat helpt niets


Dan zal er een medewerker aan te pas moeten komen. Meer kan je zelf niet doen. het lijkt er op dat je verbinding niet goed is. De medewerker reageert vanzelf na een paar dagen Helaas is het erg druk. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.


Dan zal er een medewerker aan te pas moeten komen. Meer kan je zelf niet doen. het lijkt er op dat je verbinding niet goed is. De medewerker reageert vanzelf na een paar dagen Helaas is het erg druk. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.

Ik heb het idee dat de tv ontvanger zorgt voor het resetten van het modem. Wanneer deze aanstaat gebeurt dit namelijk het vaakst. Tv ontvanger is via ethernet kabel verbonden met het modem. 


Ik neem aan dat je het glasvezelmodem aangesloten hebt via de rode wan-poort en de tv-ontvanger op een gele lan-poort?


Hoi @DexR! Welkom op ons forum, goed dat je ons gevonden hebt.

Wat gek dat het modem regelmatig uitvalt! Valt de verbinding helemaal niet weg als je de tv-ontvanger niet hebt aangesloten, of komt het dan nog wel voor? En heb je het modem zelf als eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Onder stap twee vind je de juiste instructies. Daarnaast is het zoals @Edwin_Merks al aangeeft belangrijk om te controleren of alles op de juiste poort is aangesloten. Is dat ook het geval? 

Mocht je er niet helemaal uitkomen, wil je dan je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden. Mocht je nog wel vragen hebben, laat het dan vooral weten.


Reageer