Ik gebruik in Home Assistant de Sagemcom F@st-integratie om mijn KPN Box 12 (Sagemcom F@st 5359) router uit te lezen. Deze integratie maakt het mogelijk om gegevens van de router op te halen, zoals de lijst met verbonden apparaten. Ik gebruik dit specifiek om te detecteren of er iemand thuis is, gebaseerd op de verbinding van mijn telefoon met de router. Dit heeft altijd goed gewerkt, maar sinds mijn router een firmware-update heeft gekregen naar V12.C.24.05.08, kan ik niet meer inloggen via de integratie.
Ik heb de nieuwste versie van de integratie geïnstalleerd en meerdere dingen geprobeerd om het probleem op te lossen, maar zonder succes. Daarom vraag ik me af of er met deze firmware-update iets is veranderd, zoals de encryptiemethode, de API of andere technische aanpassingen die de communicatie tussen Home Assistant en de router blokkeren.
Een volledig overzicht van de exacte instellingen, error meldingen en logs is terug te vinden in een GitHub Issue welke ik enkele weken geleden voor dit probleem heb aangemaakt.
Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben of meer informatie kunnen geven over mogelijke wijzigingen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!