Skip to main content

Waarom ziet de modem mijn alam installatie niet meer want hij zeg fout bij ip ( wat wil zeggen dat ik geen internet meer heb.. En daarbij krijg ik dan ook mijn port forwarding niet voor elkaar.. Wie kan mijn helpen

U moet bij de instellingen op uw alarminstallatie dhcp inschakelen. Wat is het merk en type van de installatie?


Dat was voor heen nooit.. Want het heeft gewerkt... Comelit

 


Dat was voor heen nooit.. Want het heeft gewerkt... Comelit

Dat kan kloppen. Maar u heeft nu een andere router begrijp ik? Welke had u voorheen?


Online zyxel vmg8324gb10a


Online zyxel vmg8324gb10a

Deze werkt met ip adressen in de range 192.168.1.x De KPN Box werkt echter met adressen in de range 192.168.2.x En dit kan niet aangepast worden. Je zult dus de instellingen van de alarminstallatie aan moeten passen.


Ja ik heb hem al naar 2 gezet omdat ik dat zag dat het ip daar mee werkte.. Maar mag niet baten.. Dus ik weet het ff niet.. Kan is proberen om het op nieuw op te starten 

 


En anders gewoon op dhcp zetten.


Oké ik heb met dhcp voor elkaar gekregen dat ik geen ip fout meer heb... Volgende uitdaging voor morgen... Nou moet ik in de modem wat in voeren het verschil external host en internal host... Internal is denk me ip van het alarm maar die andere....  En dan poort 80 443 en 10022.. Meschien kun u dat ook mijn vertelen. Mvg

 


Hoi @Bolletjes, welkom op het forum! Goed om te lezen dat de IP-fout is opgelost. Dan nu nog het port forwarden. Is dat inmiddels gelukt? 

Zo niet: External Host is je eigen publieke IP adres laat je leeg, zie WJB's toevoeging hieronder. Internal Host is dan het interne IP adres van je alarminstallatie. Bij de poorten vul je in beide velden dezelfde in. Je zult dan ook drie regels moeten maken hiervoor.

 

Edit: correctie op de External Host

 

Bij het instellen van een port-forwarding op de V12 laat je de external host leeg.

External host staat namelijk voor het IP adres op Internet vanaf waar jouw alarmsysteem benaderd mag worden. Als je deze leeg laat dan mag dat vanaf alle IP adressen.

 


Bij het instellen van een port-forwarding op de V12 laat je de external host leeg.

External host staat namelijk voor het IP adres op Internet vanaf waar jouw alarmsysteem benaderd mag worden. Als je deze leeg laat dan mag dat vanaf alle IP adressen.


Bedankt voor de info...  En dat is nog niet opgelost.. Ik ga hier zekker nog een keer naar kijken als ik ff tijd heb.. En ik laat het jullie ff weten... 

 

Mvg richard


Goedemiddag.. 

Na weer een poging te doen is het nog steeds niet gelukt…

External host op sterretje gezet.

Internal host 192.168.2.###

Port 80 alle bij 

En dit ook gedaan bij 443 en 10022

 

Ik begrijp er nog steeds niks van waarom? 

Mvg richard


Heb je ook een DHCP reservation gemaakt voor het IP adres van jouw alarmsysteem?

Kan je eens screenshots posten van de instellingen die je op de V12 hebt doorgevoerd?

Zorg er wel voor dat jouw publieke IP adres afgeschermd is. IP adressen beginnend met 192.168.2 kan je hier rustig vermelden, daar kan niemand wat mee.


Hoi wjb je heb wel gelijk..

Waar kan ik die dhcp vinden.. In de v12  

Want als ik dit uit zet in alarm systeem dan werkt mijn app binnens huis. (wifi uit niet) 

En dan ben ik weer een ip fout op me alarm centrale

Dus probleem zit hem in die dhcp 

 

Mvg richard


Dus probleem zit hem in die dhcp 

Precies, het enige is dat je moet zorgen dat er een DHCP reservation vastgelegd wordt waardoor het IP adres niet meer zal wijzigen.

Misschien heb je hier (klik) wat aan.


Kan het zijn dat ipv4 pool end tot 200 loop en dat ik daar boven zit met een nr? Dat die dan ook weigerd


Kan het zijn dat ipv4 pool end tot 200 loop en dat ik daar boven zit met een nr? Dat die dan ook weigerd

Die zou die inderdaad moeten weigeren. Een DHCP reservering moet altijd binnen de DHCP range liggen. Je kunt die DHCP range overigens ook vergroten tot 192.168.2.253.


Ik kan hem niet 253 maken.. 200 is max 

Is een beetje gek als ik gek gezegt 180 /100 er van maakt komt die ook niet naar voren in de lijst... Dus kan hem dan ook niet reserveren  dus ergens spook er nog wat.. Het lijkt wel of die onzichtbaar is

 

Mvg richard.      ps ga eerderdaag verder hoor heb er geen haast mee