Skip to main content

Hallo.

Ik heb een v12 1000gb glasvezel. Ik heb het netwerk uitgebreid met de volgende aansluiting: v12 > tplink ax 10, v12 > tplink ax 20 > tplink ax 20.

Nu de v12 staat in een meterkast de v10 bekabelt in de woonkamer en de 2 tplink 20 bekabelt vanaf de v12. De 2e tplink op zolder bekabelt v.a. de 1e tplink op zolder. Nu wil ik graag alles in 1 netwerk en 1 wifi wachtwoord en dat de google deurbel overal kan ontvangen. Heeft iemand daar een handeling voor in simpele stappen?


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

U heeft 2 modems staan?? Dat gaat niet goed werken. Er is één modem nodig en vandaaruit gaat u,liefst bekabeld, verder. Daarnaast zet u de WiFi op het modem uit en gebruikt u alleen de WiFi versterkers.


@Joep1965 Nee ik heb 1 modem V12 de rest zijn versterkers Tp-link M10 en 2x tp-link M20


@Joep1965 Nee ik heb 1 modem V12 de rest zijn versterkers Tp-link M10 en 2x tp-link M20

 


Ik lees iets over de v10 in de woonkamer toch? Zijn het mesh routers,? Zoniet dan heeft u niet het juiste systeem ben ik bang. 


Nu wil ik graag alles in 1 netwerk en 1 wifi wachtwoord en dat de google deurbel overal kan ontvangen. 

Je zult die TP-Links dan in bridge- of accesspointmode moeten zetten. Ik vraag me alleen af of die TP-Links dat ondersteunen.


@Joep1965  nee v12 in de meterkast in de gang. Kon toen niet anders


@wjb ik kan id een bridge maken maar wat ik begreep is dat dan de wifi het niet doet. (Ben een leek)

Ik heb een goolge deurbel en die is afhankelijk van de v12 modem in de meterkast


@Joep1965  nee v12 in de meterkast in de gang. Kon toen niet anders

Dat is ook de beste plek voor dat ding.

@wjb ik kan id een bridge maken maar wat ik begreep is dat dan de wifi het niet doet. (Ben een leek)

Zeker wel. Dat werkt dan gewoon. Al die TP-Link apparaten zet je in accespoint mode. En je stelt er dezelfde WiFi naam en wachtwoord op in. 

Ik heb een goolge deurbel en die is afhankelijk van de v12 modem in de meterkast

Ja ... houden zo. Ik denk dat het verstandig is daar zo niks aan te veranderen.


Ok. Bedankt allen. Ik ga het proberen en laat het weten


Hoi @jervries, welkom op ons forum!
Heb je nog werkend gekregen?

 

*edit: We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!


Nee het is niet gelukt. Kreeg in mijn tether app (tp-link) te zijn dat de router offline was. dus heb het weer terug gezetÂ