Skip to main content

Goedemorgen,

a.s. zaterdag zal ik mijn nieuwe KPN v12 Box in ontvangst nemen. Kan ik gebruik maken van een Gigabit Switch zodat ik in alle 7 kamers een internetverbinding heb via Cat6a SFTP kabel? Er zitten 4 Ethernetpoorten op de v12 Box, ik heb er 3 nodig voor de zwarte Experia Wifi versterkers en dan bijft er 1 over welke ik wil gebruiken voor de overige kamers. 

 

Is het mogelijk om de V12 BOX aan te sluiten op de switch van TP-Link (type SG105) en deze in de ASR of MOET de KPN Box echt direct verbonden worden met de ASR? De reden dat ik dit vraag is dat ik eigenlijk de KPN Box v12 niet in de meterkast wil plaatsen maar op de eerste verdieping zodat het er weinig hinder is van storende apparaten e.d.

 

Een switch sluit je ook aan op een ethernetpoort en vandaar uit weer verder naar je andere apparatuur.

Een zgn “domme" switch doet niets anders dan de info naar de goeie pc of laptop sturen of vice versa naar de router.

En wat is je ASR?

 


Goedemiddag Jodocus 13,

een ASR is  iets waarvan ik dacht dat het bestond haha, maar ik bedoel eigenlijk het glasvezelkastje in de meterkast. Voor zover ik weet moet je de modem direct hierop aansluiten, maar de vraag is of het mogelijk is om de modem aan te sluiten op de switch en deze switch op het glasvezelkastje, en dan de wifi experiapunten weer in de overige switch ethernetpoorten te plaatsen

 


Nee dat gaat niet werken!!


Ik was er al bang voor, bedankt!

Heb je een tip hoe je dan een modem op een centrale plaats kan zetten

 


Tsja dan zal je toch een kabel moeten trekken ben ik bang. Maar waarom wil je dat?


Ik heb overal kabels uitkomend van de meterkast naar de 7 verschillende kamers. Ik wil dat omdat het vermeld staat dat je beste modem op centrale plaats staat en ik nogal wat problemen heb met wegvallende wifi


Een huis met 7 kamers ga je met alleen een modem niet voorzien van goed Wi-Fi. Je zal op iedere etage een wifi versterker neer die met een kabel aangesloten op de experiabox en dat kan bij jou dus perfect. Bij slecht Wi-Fi krijg je die vaak gratis via de wifimanager https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login doe deze zorgvuldig.  Zodra je op het punt komt waar je wifi onder de 20 is blijf je een paar minuten wachten op de uitkomst.  Zorg dat de verbinding niet wordt verbroken als je de wifimanager doet.


Beste Joep1965,

Ik ben in het bezit van 3 Wifi Experia zwarte versterkers. Dit werkt echter niet naar behoren (veel wegvallende wifi waardoor ik moet resetten). Dus daarom dacht ik plaats de modem elders ipv van meterkast, maar dan kan je dus geen kabels trekken. Momenteel hangt modem (v10a) in meterkast en dan bekabeld per etage een wifi Experia versterker … dit werkt niet naar behoren dus krijg ik morgen KPN Box12 als laatste  redmiddel thuis en hopelijk werkt dit beter

 


Nou... dat vermoed ik niet. De KPN Box is geen wonderding dat alles oplost ofzo.

Zijn de kabels wel goed? Heeft u bij bekabeld aangesloten apparaten geen last van wegvallend internet? 


Bekabeld heb ik volledige snelheid en dus prima werkend

 


Heb je het al een keer geprobeerd om via 1 utp kabel op je “asr” en dan op de middelste etage je EB te zetten? Of heb je deze ook persé in de meterkast nodig vanwege bv tv kijken? Je kan volgens mij niet zomaar je wifi connection verliezen op alle 3 je wifi versterkers, dan gaat er iets in je EB niet goed.


Elders neerzetten is meestal niet praktisch. Moet je daar eerst heen met een kabel. En daarna weer terug omdat alle kabels vanuit het huis in de meterkast uitkomen. Je moet dat niet willen. Schaf gewoon een aantal goede accespoints aan. Dat is veel beter.


Bekabeld heb ik volledige snelheid en dus prima werkend

 

Maar ook constant verbinding? Zonder dat het wegvalt? Heeft u dat getest op dezelfse ksbels als waar de Experia WiFi's op aangesloten zijn?


Ja, dat bedoel ik dus ook. Heeft je vaste verbinding niet ook af en toe de “hik”. Dan is er bijvoorbeeld niet alleen een wifi probleem.