Hallo, ik heb een modem V10. Na een update kan ik de opbrengst van mijn zonnepanelen niet meer aflezen. Ik heb een monteur laten komen, alles werkt goed maar hij vertelde dat de TPC is uitgeschakeld. Hij vertelde dat KPN het in kon schakelen. Ik heb KPN dus gebeld maar die vertelden dat zij dit niet konden. Ik kreeg wel telefonisch ondersteuning maar dat liep op niets uit. Op mijn computer is het anders dan de medewerkster vertelde. Nu weet ik het niet meer. Werkt het bij een andere provider wel?
weet je zeker dat je de monteur goed begrepen hebt heeft hij/zij ook uitgelegd wat TPC is?
De V10 beschikt namelijk niet over een instelling om dit aan/uit te zetten. TPC is een protocol waarbij het zendvermogen van de client (*zonnepanelen) door het accespoint (v10)Â Â beperkt kan worden. Ik zou dan eerder de vraag verwachten om dit uit te zetten bij problemen.Â
Kan het zijn dat die TCP bedoelde? Dit is namelijk een protocol voor data overdracht maar ook dit kan je niet aan/uit zetten. Behalve bij portforwarding maar dat is hier denk ik niet van toepassing.
TCP word nl gebruikt voor de meeste vormen van data overdracht. Als dat uit zou staan dan kan je dit forum b.v. ook niet bezoeken.
Kan je aangeven welke omvormers je hebt (merk en type) ?
Heb je naast de v10 nog wifiversterkers/superwifi?
Dan kunnen we hier wat gerichter met je meedenken.
H.allo, ik bedoelde TCP.Omvormer is Solar edge SE2200. Modem is TP-link TL-WA850RE.
Vorr de update werkte alles prima, geen problemen. Deze heb ik pas sinds de update van KPN.
Hallo ​
Die kan je niet zomaar uitzetten, dus ik vermoed dat er wat anders aan de hand is waarom je omvormer niet kan verbinden.
De TP-link TL-WA850RE is geen modem maar een wifi versterker. Dus blijft de vraag welk modem heb je.
De solar edge is die via wifi aangemeld of zit die met een kabel aangesloten? Als die met een kabel is aangesloten: waar gaat die kabel heen. Zit die in de TP link of in het KPN modem?
Â
De TP-link TL-WA850RE is geen modem maar een wifi versterker. Dus blijft de vraag welk modem heb je.
De solar edge is die via wifi aangemeld of zit die met een kabel aangesloten? Als die met een kabel is aangesloten: waar gaat die kabel heen. Zit die in de TP link of in het KPN modem?
Â
Beste ​
Â
Vanaf de solar edge loopt een kabel naar de TPlink. Deze stuurt het signaal naar de V10. Dan gaat het mis. Waarom verwerkt de V10 her niet?
Vanaf de solar edge loopt een kabel naar de TPlink. Deze stuurt het signaal naar de V10. Dan gaat het mis. Waarom verwerkt de V10 her niet?
Waarschijnlijk staat de firewall op hoog. Even inloggen in het modem en naar standaard zetten.
In dit filmpje wordt uitgelegd hoe je op de omvormer de internet verbinding kan testen
 Zou je dat eens willen proberen en aangeven wat er dan op de display komt (of een foto'tje delen)
Ik heb het fimpjr bekeken, bij Server Lan alles I, na 3 seconden de laatste O en de melding TCP connect failed. Is moijn TP-link soms stuk?
Probleem komt niet uit je TP link. Denk ook niet uit je router. Deze test geeft aan dat de omvormer internet heeft maar de server van Solaredge niet kan bereiken. Dit zou uit de firewall in de v10 kunnen komen. Je kan nog proberen om de op een nivo lager te zetten en te kijken wat er dan gebeurt.
Als dat niet werkt dan zal toch echt je installateur dit op moeten pakken eventueel ism met Solaredge
Ik heb de firewall op standaard gezet, stond op middel. Zie geen verbetering.
Ik heb de firewall op standaard gezet, stond op middel. Zie geen verbetering.
Beste ​
Succes.
Standaard is de laagste stand. Of ik moet kiezen voor aangepast. Maar weet niet wat ik dan in moet vullen.
Standaard is de laagste stand. Of ik moet kiezen voor aangepast. Maar weet niet wat ik dan in moet vullen.
Beste ​
Zet de firewall eens op uit als dat kan, ik heb eens gelezen dat de firewall van de router de uitgaande verbindingen monitort, dus dat zou (tijdelijk) geen kwaad moeten kunnen.
Â
Ik kan hem niet uitzetten, alleen standaard, middel, hoog of aangepast.
De keuze "standaard" is uit. Dan heb je dezelfde situatie als voor de update.
Marlon92, ik begrijp je niet.
Â
De TP-Link doet dus niet dienst als WiFi versterker. Maar juist het omgekeerde. Deze is via WiFi verbonden met de Experiabox. En hij zorgt dat de omvormer bekabeld aangesloten kan worden.
Kun je de omvormer niet gewoon bekabeld aansluiten rechtstreeks op de Experiabox? Er ligt geen kabel zeker?
De kans is heel groot dat de WiFi verbinding tussen de TP-Link en de Experiabox niet meer werkt.
Heb je een pc of laptop die je bekabeld op de TP-Link aan kunt sluiten? Dan kan je testen of er verbinding is. De TP-Link zal ook wel lampjes hebben waaruit blijkt dat de verbinding niet werkt misschien.Â
De TP-Link zal nu verbonden moeten worden met het Extra WiFi netwerk. Die zal denk ik niet meer kunnen verbinden op het hoofdnetwerk.Â
Marlon92, ik begrijp je niet.
Als de firewall op "Standaard" staat dan staat deze uit.
De kans is heel groot dat de WiFi verbinding tussen de TP-Link en de Experiabox niet meer werkt.Â
Dat betwijfel ik, de test op de SolarEdge gaf alles OK behalve de connectie naar de server van SolarEdge. Er was dus wel verbinding met Internet (Google was te pingen).
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.