Skip to main content

Ik heb sinds kort een KPN glasvezel aansluiting en de wifi werkt. Echter, ik heb mijn Ziggo wifi abonnement nog niet opgezegd. Oude schoenen, nieuwe schoenen. Maar. Na uitzetten van het Ziggo modem, de ontkoppeling van de bijbehorende coax kabel, is er nog steeds Ziggo wifi in heel het huis. Ook de versterkers blijven de Ziggo wifi versterker en pakken de KPN wifi. 

 

Weet iemand hoe dit kan en wat hieraan te doen? Behalve het Ziggo abonnement opzeggen?

Dat die Ziggo WiFi apparaten gewoon hun WiFi signalen blijven uitzenden, heeft op zichzelf niets met wel- of niet een aansluiting met internet te maken.
Zonder aansluiting met een modem/router echter geen internet ontvangst.

Als je slim bent sluit je die Ziggo WiFi apparaten nu aan via de KPN router.
Kun je er opnieuw profijt van hebben.

Zijn het draadloze apparaten, of WiFi Access Points?
Kun je wat meer details geven, zodat je ze expliciet kunt instellen voor het netwerk van KPN?


Dank voor je snelle reactie.

 

Echter, ik heb het modem van Ziggo uitgezet en zelfs dan heb ik in het hele huis nog steeds Ziggo wifi. Dat is toch gek?


Dank voor je snelle reactie.

 

Echter, ik heb het modem van Ziggo uitgezet en zelfs dan heb ik in het hele huis nog steeds Ziggo wifi. Dat is toch gek?

Het is gewoon de naam van het netwerk. De KPN monteur die bij u de Experiabox/KPN Box geplaatst heeft, die heeft mogelijk dezelfde naam en wachtwoord ingesteld. Zou dat kunnen?

Anders alles, maar dan ook echt alles uitzetten, ook de KPN apparatuur en 1voor 1 weer inschakelen. Dan zie je vanzelf wanneer welk netwerk verschijnt.


Het werkt inmiddels. Dank voor de tips!