Skip to main content
Beantwoord

KPN Experia Box 12 verwisseld voor TP Link Deco B85: Welke instellingen nodig?

• 3 februari 2025
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

Hoi,

Ik heb sinds vandaag de kpn modem omgewisseld met de tp link deco b85. Draadloos haal ik hoge snelheden maar als je kijkt op de app interface staat dat iets toch niet lekker geconfigureerd is. Ik heb overal cat 6a kabels inbezet waarna de cat 6a ook vanuit ont komt richting de tp link. Qos staat uit ik weet even niet wat ik nog meer kan checken.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@netbgpguy, als je de snelheid wel goed haalt is dat in ieder geval fijn. Ik weet niet wat voor instelling dat kan zijn, dat is een instelling van de Deco en wij leveren die niet. Je kunt daarvoor de handleiding van TP-Link raadplegen, daar zullen zij aangeven wat die melding inhoudt.

Bekijk origineel

4 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • Antwoord
  • 5 februari 2025

Hoi ​@netbgpguy, als je de snelheid wel goed haalt is dat in ieder geval fijn. Ik weet niet wat voor instelling dat kan zijn, dat is een instelling van de Deco en wij leveren die niet. Je kunt daarvoor de handleiding van TP-Link raadplegen, daar zullen zij aangeven wat die melding inhoudt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025
Jasper van KPN schreef:

Het lijkt erop dat dat de totaal verbruik is download upload. Voor de rest ben ik nu overal gedekt in de woning en zelfs waar het voorheen slecht was haal ik nu 450mbits down/ up. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 10 februari 2025

Dat klinkt goed inderdaad, die melding over de WAN poort heeft daar dan geen effect op dus. De waarden die je in de Deco app ziet staan is wat er op dat moment wordt gebruikt, het is niet de maximaal haalbare snelheid. Als dat lager is dan wat je in een speedtest meet is dat niet gek dus ðŸ™‚

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 februari 2025

Ik heb dezelfde setup. Dit is een bug in de TP-Link software. Je gebruikt een gigabitverbinding op de 2,5- of 10-Gbps-poort. De melding geeft aan dat deze poort sneller kan werken dan de snelheid die je nu gebruikt. Zie de TP-Link forums.

Reageer