Skip to main content

Hallo,

Ik heb het volgende euvel:

Ik heb d.d. 16/12/2020 een tweede experia wifi besteld, (zo'n zwart vierkant kastje) omdat het wifi signaal in huis (ondanks glasvezel met 200/200 abonnement en ondanks resetten etc) slecht was (bijv sommige apps op telefoons openden niet, tv -samsung frame wifi tv-  werkte vaak niet).  Bekabeld of via mobiele netwerk ervaar ik geen problemen.

Nu heb ik de experiawifi die we al hadden altijd al op zolder staan, geen problemen werkt als een zonnetje. Lampjes: 1e groen, 2e blauw, 3e uit, 4e groen (dus verbinding met apparaten).

De nieuwe experiawifi heb ik in de woonkamer gezet. Die deed het even prima, lampjes zoals hierboven en alles werkte, maar sinds 2 weken ben ik weer bijna dagelijks genoodzaakt de hele boel te resetten (inclusief kabels los, alles opnieuw aansluiten, terug naar fabrieksinstellingen, etc). Dan deed hij het wel weer, maar nu sinds twee dagen werkt dat ook niet meer. De experiawifi maakt wel verbinding met de v10a modem, ik zie hem in mijn netwerk staan via de KPN thuis app. Er is echter geen verbinding met mijn apparaten (1e lampje groen, tweede lampje blauw, lampje 3 en 4 uit, wat ik ook doe). De ethernetpoorten werken wel. Ook al eens geprobeerd op een ander bekabeld punt aan te sluiten en andere cat5 kabels te gebruiken maar dat werkt ook niet.

Ik dacht toen, ik zal eens chatten of bellen met kpn, maar op de website en de mijnkpn app word ik alleen maar doorgestuurd naar allerhande menus, ik word hier geen wijs uit, een chatoptie of beloptie krijg ik er niet voor.. duss wellicht dat het forum me verder kan helpen?

Alvast dank

Hallo @MdB77 , het is heel simpel. als dat 4e groene lampje niet brandt, is er geen apparaat dat een draadloze verbinding heeft met die Experia wifi op dat moment.

Het 4e lampje bij de Experia wifi's brandt dus alléén als er een apparaat verbinding heeft met die bewuste Experia wifi.

Als je inlogt in die experia wifi's ku je ook heel goed zien wat waar mee verbonden is, kun je ook op de thuisapp zien.

Succes.

 

 


Hallo @MdB77 , het is heel simpel. als dat 4e groene lampje niet brandt, is er geen apparaat dat een draadloze verbinding heeft met die Experia wifi op dat moment.

Het 4e lampje bij de Experia wifi's brandt dus alléén als er een apparaat verbinding heeft met die bewuste Experia wifi.

Als je inlogt in die experia wifi's ku je ook heel goed zien wat waar mee verbonden is, kun je ook op de thuisapp zien.

Succes.

 

Hallo Jan. Dar snap ik uiteraard, het probleem is alleen dat geen enkel apparaat verbinding maakt (terwijl dit eerder wel was en ondanks allerhande pogingen als resets etc. Eerst werkten de resets nog wel, nu ook niet meer). Inloggen op de experiawifi doet het niet (al geprobeerd en ja ik weet hoe dat moet). De andere experiawifi doet het wel.prima. omruilen heeft ook geen ander resultaat, bij deze ene experia verbinden de apparaten niet (en dus blijft ook het lampje uit) en blijft het feit dat we beneden wifiproblemen houden. Inmiddels via veel doorklikken toch uiteindelijk met de chat in xontact gekomen, als het goed is komt er een nieuwe.