Skip to main content

Aangezien ik 5 access points wil installeren heb ik te weinig poorten beschikbaar en moest ik naar een switch toe. Hiervoor heb ik de TP-link TL-SG1024DE aangeschaft. Daarnaast heb ik Aruba Instant On 303H access points aangeschaft.


Wanneer ik de Aruba Instant On echter zoek via de Aruba App kan hij deze niet vinden. Weet iemand of er speciale settings zijn op de switch of de experiabox om dit werkend te krijgen?

Allereerst wil ik even melden dat ik niet bekend ben met dit model switch van TP Link of de Instant On-serie van HPE Aruba. 

 

Wat gebeurd er als je de switch er even tussenuit laat en een punt direct op een LAN-poort van het modem aansluit? Gaat er wel een lampje branden op de access point? Als er al niks gaat branden zou dat kunnen betekenen dat er geen stroom binnenkomt op de ethernetkabel, meestal worden dergelijke enterprise-AP's namelijk gevoed via PoE. Al zie ik dat deze ook via een 48v-voeding gevoed kan worden.

 

@Juwel weet hier misschien meer over. Die heeft zelf ook wat Aruba-dingetjes in zijn netwerk.


Dag Anne,

 

Tof dat je nieuwe access points wilt installeren en de Aruba Instant On is daar bij uitstek voor geschikt. Wat wel belangrijk is dat de switch die je hebt aangeschaft geen zogenoemde PoE switch is (je access points krijgen dus geen stroom via de netwerkkabel). Zit er een PoE voeding tussen de access point en switch en gaan de lampjes op de Aruba Instant On aan?

 

Kan je met een laptop of PC via de switch met een directe netwerkkabel verbinding maken met het internet?

 

Heb je er een PoE voeding tussen zitten, dan raad ik je aan om de stap van NHendriks te volgen om de access point éérst direct op de Experiabox aan te sluiten. Als dat namelijk wel werkt, dan zit het probleem zich in de switch.


Thanks voor de replies!! Ik gebruik nergens Poe, alle AP’s zijn aangesloten met access points. Ik heb nu de laptop rechtstreeks op de switch aangesloten en dan heb ik internet. Sluit ik de AP echter direct op de switch aan dan start de AP niet op. Zet ik de AP direct in de Experiabox dan start hij wel op.


Dus iets gaat er nog niet goed.


Hoe worden die dingen van stroom voorzien? Hebben ze een apart snoer voor stroom? Met een stekker in het stopcontact? 


Rechtstreeks op stroomnet inderdaad!


Rechtstreeks op stroomnet inderdaad!

Dan moet zo'n accespoint toch ten alle tijde opstarten zodra je de stekker in het stopcontact steekt? Ook als de utp kabel überhaupt heel niet aangesloten is?


Hij start wel op maar het lampje blijft groen knipperen en wordt niet solide groen.


Hij start wel op maar het lampje blijft groen knipperen en wordt niet solide groen.

Ok. Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? Op de switch zit voor elke poort een lampje. Eigenlijk 2 als ik het goed zie. Gaat het 1000 mbit lampje van de betreffende poort waar de accespoint op aangesloten zit groen branden?