Skip to main content

Sinds 4 weken zijn we overgestapt naar KPN glasvezel, komende van Ziggo. In het begin zeer tevreden over de Experiabox, overal prima bereik. Echter hebben we nu een probleem met onze wireless printer (Brother HL-L2350dw). Deze is verbonden met het wifi netwerk (2.4ghz) maar verlies na een paar uur de verbinding. Dat wil zeggen, de printer is nog verbonden, geeft geen foutmeldingen en als ik op de pagina van de router inlog zie ik deze ook staan, maar als ik dan probeer te printen vanaf mijn Macbook of Windows laptop is de printer niet zichtbaar. Als ik de hele boel weer opnieuw opstart werkt het wel even maar na een aantal uur is de printer niet meer zichtbaar. 

Ik heb het volgende al geprobeerd: 

  • printer firmware was up-to-date
  • Network settings reset van printer, opnieuw verbonden via de wizard, handmatig of WPS (maakt geen bal uit)
  • IPv6 uit en later weer aangezet op de printer 
  • Wifi 6 uitgezet op de experiabox zoals in een eerder forum werd genoemd. 

Dat laatste leek het wel even beter te maken maar na een dag was de printer toch weer onzichtbaar. 
Wie heeft nog tips? 

 

Overigens leek dit eerder ook een probleem met de chromecast te zijn, maar die werkt nu wel naar behoren. 

Dit zou allemaal niet nodig moeten zijn.

Ik krijg een beetje het idee dat het probleem wat hier speelt het zelfde probleem is als het probleem met de chromecast. Daar loopt ook een topic over. Die zou ook automatisch gevonden moeten worden, en dat werkt ook niet.

Maar dat had je zelf ook al ontdekt zie ik nu ik het topic nog eens door lees :grin:


Dit zou allemaal niet nodig moeten zijn.

Ik krijg een beetje het idee dat het probleem wat hier speelt het zelfde probleem is als het probleem met de chromecast. Daar loopt ook een topic over. Die zou ook automatisch gevonden moeten worden, en dat werkt ook niet.

Maar dat had je zelf ook al ontdekt zie ik nu ik het topic nog eens door lees :grin:


Ik ben het met je eens dat ik heel veel tijd heb moeten besteden aan het verbinden van de printer met de router, mede omdat ik een leek op dit gebied ben. Toch besloten om het te blijven proberen omdat

a: in de experia box v10 inmiddels ook het instellen beperkt wordt en;

b: het wifisignaal van de experiabox v12 sterker is.

 

Toch jammer dat KPN niet zelf deze oplossing heeft aangereikt of bedacht heeft.

Mijn Google chromecast werkt inmiddels ook zonder problemen. Zit op het 5ghz wifi-signaal.


Mijn V12 is inmiddels vervangen door de V10. Sindsdien werkt alles al 2 weken naar behoren, zijn de brother printer en chromecast altijd vindbaar en bereikbaar binnen het netwerk. 


De eerder aangedragen oplossing om de printer en static ip te geven werkte ook niet. 

Succes allen, ik hoop dat KPN snel met een update voor de V12 komt. 


Mijn V12 is inmiddels vervangen door de V10. Sindsdien werkt alles al 2 weken naar behoren, zijn de brother printer en chromecast altijd vindbaar en bereikbaar binnen het netwerk. 


De eerder aangedragen oplossing om de printer en static ip te geven werkte ook niet. 

Succes allen, ik hoop dat KPN snel met een update voor de V12 komt. 


Hoop dat de juiste update nog een keer komt, het probleem speelt nog steeds.

 

Zelfs na aanschaf nieuwe printer nog steeds ellende! Fijn als je schoolgaande kinderen heb die veel moeten printen. En of thuis moet werken/printen ivm CoVid advies…

 

Kom maar eens door met een oplossing KPN!


Mijn V12 is inmiddels vervangen door de V10. Sindsdien werkt alles al 2 weken naar behoren, zijn de brother printer en chromecast altijd vindbaar en bereikbaar binnen het netwerk. 


De eerder aangedragen oplossing om de printer en static ip te geven werkte ook niet. 

Succes allen, ik hoop dat KPN snel met een update voor de V12 komt. 


Hoop dat de juiste update nog een keer komt, het probleem speelt nog steeds.

 

Zelfs na aanschaf nieuwe printer nog steeds ellende! Fijn als je schoolgaande kinderen heb die veel moeten printen. En of thuis moet werken/printen ivm CoVid advies…

 

Kom maar eens door met een oplossing KPN!

jij hebt toch een v10 @webloq ?Je oude v10 stonk toch naar jodium en toen kreeg je toch een nieuwe v10?(Als mijn geheugen klopt:))


@martijn197108 dat klopt! Maar heb toen de V12 ontvangen, zeer tevreden over maar met printer blijft het een probleem 😬


Balen dat het nog steeds niet helemaal werkt. Het staat op de planning dit op te lossen, er komt een extra netwerk. Ik heb alleen geen inzicht in wanneer dit gaat gebeuren, dat is nog even afwachten. 


Zelf een 2,4 Ghz accesspoint kopen lijkt me verstandig. Die oplossing van KPN kan nog wel een half jaar duren.