Skip to main content

Hoi allemaal,

 

Zojuist de overstap gemaakt naar KPN (glasvezel). Begin december zullen we een experiabox V12 krijgen en 2 superwifi units. Vanuit de informatie die ik over de hardware las was ik in de veronderstelling dat de experiabox onderdeel zou worden van het mesh-netwerk, waardoor je 3 wifi punten zou krijgen in 1 netwerk (experiabox + 2 superwifi units). Echter, nu vind ik op het forum dat dit (nog) niet zo werkt, althans tot een maand geleden niet. Instellen via de KPN superwifi app zou niet goed werken en de experiabox zou een apart wifi netwerk opbouwen, waardoor je 2 concurrerende wifinetwerken overhoudt; de experiabox en het mesh netwerk van de 2 superwifi units. Wifi van de experiabox zou je vervolgens handmatig uit moeten zeggen via de web interface van de experiabox. Dit zou niet de bedoeling moeten zijn, toch? Ik las in een ander topic dat KPN enkele maanden geleden bezig zou zijn met een update van de experiabox V12, zodat deze wel onderdeel wordt van het mesh-netwerk met dr superwifi units. Weet iemand of deze update al is uitgerold? Of wanneer dit zal gaan gebeuren?

 

Alvast bedankt!

Je hebt je goed voorbereid👍. Die update is er nog niet maar die komt ongetwijfeld.


Hallo @swa100 

Die update is er inderdaad nog niet, maar in dit topic (klik hier) zegt KPN moderator @Erik_ 

Na de update volgend jaar zal de Box 12 de mesh ondersteunen

Ook ik heb de WiFi van de Box 12 uitgezet in afwachting hiervan. De twee Super WiFi’s verzorgen nu de wifi in mijn huis. Werkt bij mij prima, maar ik voeg daar graag de Box 12 als mesh-node aan toe.

Update 02-11-21

Voor meer informatie over de KPN Box 12 mesh update:

Admin: bericht geüpdatet


Je hebt je goed voorbereid👍. Die update is er nog niet maar die komt ongetwijfeld.

Bedankt voor je reactie! Ik heb me zeker goed voorbereid. Ben overgestapt vanwege problemen met netwerk (en vdsl snelheden van T-Mobile werd ik niet langer gelukkig van). Ik heb me dus aardig verdiept in de werking van een mesh-netwerk. Betwijfeld om zelf mesh routers te kopen en deze via dmz als router te gebruiken, echter bleef dan de vdsl snelheid een flinke bottleneck. Nu dus toch maar besloten gebruik te maken van de glaslijn die er sinds deze zomer ligt.