Skip to main content

Goeden avond

Ik ben ook op zoek naar hulp bij de iptv-configuratie via PFSense. Alle hulp wordt op prijs gesteld. Ik krijg momenteel foutcode 562 .. Als ik de tv-ontvanger start met de KPN-router aangesloten en dan overschakelen naar pfsense - het werkt.
Wanneer ik de tv-ontvanger herstart, blijft deze op 85% hangen.

Mijn configuratie:

 

  • Netwerk overzicht:

PfSense config:

  • interfaces

T2mmmvZta_gz7ZGiMPUYgFoftK2mSoxTmVHm7vLbG5u5DI6R5_fvu2xJBjNfAw5Ft-VHNzTWX7BJq7w-bmiliWak75-bd4h6vGuLTbqRRKkBrGdjVX3lKMjBSgAL9KKEIvfK7FIk

 

  • VLAN’s

Em0=WAN 

Em1-LAN

9yjFeINn_riIzPHRkY4rcraKFS9aleDNd8J4xqSM7TTP4zb0-XsPJ1sVIseq2ivr6QRttFfxdMfE0DcVsEZ-iXOLSxsroafBEQPQkVWizUOF4QTLZdvYnSrmNNMnLHextnJabTPU

xR_sk_4oFvgizwR84E1Bm8O2L6zo_cHTX3_41Uf-RSl3cWmXnCxcSOsGj3X6gq-99dcEtJhu7wYkvbbCtHJybQ0eJgCm2KNBUpPSEWEN83SQ7AONk9fcioFO5PVQ6Tp9aqR0cOFJ

  • IPTV WAN CONFIG DHCP OPTIONS

     

  • IPTV LAN CONFIG

     

  • Firewall/Rules/KPN_IPTV_LAN

     

  • Firewall/Rules/KPN_IPTV_WAN

  • Firewall/NAT/Outbound

     

  • Services/ IGMP Proxy

     

  • Status/System Logs/System/Routing – IGMP PROXY LOGS

     

  • Diagnostics / Routes

     

  • DHCP SERVER FOR IPTV LAN

     

  • TP-LINK SG 108E switch configuration:
    IGMP Snooping:

     

     

  • TP-LINK SG 108E switch configuration:

VLAN config:

WireShark - IPTV LAN

 

Bedankt voor de hulp.

Hallo @lucaps, welkom op ons forum. Leuk dat je ons hebt gevonden! Ik moet je eerlijk bekennen dat dit mijn pet te boven gaat. We hebben een aantal forumgebruikers die jou hier mogelijk wel bij kunnen helpen. Zo weet ik bijvoorbeeld dat @wjb en @Nick83 aardig veel kennis hebben over het inrichten van een thuisnetwerk. Misschien dat één van hen je kan vertellen waar het bij jou mis gaat. :smile:


De instellingen van de switch zien er prima uit.

Waarom heb je bij IGMP Proxy upstream naast het subnet 213.75.112.0/21 ook de subnetten 10.0.0.0/8, 217.166.0.0/16, 213.75.167.0/21 en 224.0.0.0/24 opgenomen?

Waarom heb je DHCP option 60 en 28 opgenomen in de DHCP server voor jouw IPTV LAN?

 


Hallo, bedankt @Denise en @wjb voor je antwoorden. Ik ben ook niet native Dutch, dus sorry voor mijn taalgebruik:)
Om eerlijk te zijn, het is mijn eerste keer met IPTV en ook met KPN. Helaas kon ik geen officiële gids vinden over het instellen van IPTV op de eigen router. Al deze configuratie heb ik op internet gevonden en heb ik al vele malen geprobeerd. Ik heb ook nog niet geprobeerd om aan de KPN-router te snuffelen, als het werkt, om echt een beeld te krijgen van wat er gebeurt. Ik kijk zelden tv, maar mijn kinderen willen ...
Met slechts 213.75.112.0/21 als upstream is het hetzelfde, KPN tv-ontvanger stopt bij 85%. Ook als ik de DHCP-opties verwijder. Ik begrijp uit mijn logboeken dat er niets terugkomt van KPN_IPTV_WAN.

Firewall logs:

Firewall logs
Sniffing on IPTV WAN

 


Welk type TV ontvanger heb je?

Welke DNS servers gebruik je?


sorry, no antwoord.


 De ontvanger is Arris VIP5202.

Ik heb “beste antwoord” per ongeluk gedruckt.

Ik gebruik ook DNS Resolver en het luisterde op zowel KPN WAN als LAN. Ik heb het nu verwijderd, het is nog steeds hetzelfde.

 



DNS

 

 


Voor het instellen van onze tv-ontvangers in combinatie met een eigen modem vind je meer informatie op de pagina Eigen modem instellen en gebruiken. Hier lees je welke instellingen je moet gebruiken. Had je deze ook al gezien?