Skip to main content

Hallo,

 

Ik maak gebruik van een UDR. Deze werkt reeds qua internet. (geen problemen). 

Maar wil nu gebruik maken van de TV setupbox van KPN maar dit lukt niet.  (ja, ik heb forum gelezen). 

Onderstaande reeds uitgevoerd: 

  • Apart VLAN 4 (hoeft niet maar vind ik mooier). DHCP: 192.168.2.x (deze wordt ook uitgedeeld aan de KPN setupbox).
  • Aparte poort op UDR (nummer 4).
  • WAN DHCP option 60 value 121
  • Helper tool: https://github.com/fabianishere/udm-iptv
  • Instellingen overgenomen van het forum. 

 

Maar krijg nog steeds error 563 (Je tv-ontvanger krijgt een verkeerd IP-adres om op het tv-netwerk te komen.)

 

Graag zie ik een reactie tegemoet. 

 

ps. ben IT-er die niet zomaar opgeeft maar ik zie het niet meer.

p.s mocht je vragen hebben ¿

Informatie: 

 

NETWORKS
WAN

 

Port config

 

Nou je wil het niet weten. 

Toch maar een keer de UDR geherstart nadat ik de instellingen aan heb gepast (dus zoals staat bij informatie) en nu werkt het 🙂 :) 

Dus kan deze informatie gebruikt worden voor de mensen waar dit nog niet werkt. 

 


Ter info: Probeer de port niet op 1G Full duplex te forceren….dan doet de setupbox het ook niet meer …. (foutmelding, geen verbinding met het thuisnetwerk). 


Ter info: Probeer de port niet op 1G Full duplex te forceren….dan doet de setupbox het ook niet meer …. (foutmelding, geen verbinding met het thuisnetwerk). 

Dat klopt want de TV ontvangers van KPN werken alleen op 100Mbps. De nieuwe TV+ Box ondersteunt wel 1Gbps verbindingen maar KPN heeft de TV+ Box softwarematig op 100Mbps gezet.


Ter info: Probeer de port niet op 1G Full duplex te forceren….dan doet de setupbox het ook niet meer …. (foutmelding, geen verbinding met het thuisnetwerk). 

Dat klopt want de TV ontvangers van KPN werken alleen op 100Mbps. De nieuwe TV+ Box ondersteunt wel 1Gbps verbindingen maar KPN heeft de TV+ Box softwarematig op 100Mbps gezet.

Vind dit persoonlijk heel erg dom, aangezien tijdens het “zappen” beeld even blijft stil staan om zo de stream binnen te krijgen………….

 


Ter info: Probeer de port niet op 1G Full duplex te forceren….dan doet de setupbox het ook niet meer …. (foutmelding, geen verbinding met het thuisnetwerk). 

Dat klopt want de TV ontvangers van KPN werken alleen op 100Mbps. De nieuwe TV+ Box ondersteunt wel 1Gbps verbindingen maar KPN heeft de TV+ Box softwarematig op 100Mbps gezet.

Vind dit persoonlijk heel erg dom, aangezien tijdens het “zappen” beeld even blijft stil staan om zo de stream binnen te krijgen………….

Dat wordt niet veroorzaakt door die 100Mbps verbinding. 100Mbps is meer dan genoeg voor de TV ontvangers.


Ik wil dit zelf ook gaan proberen met met mijn UDR direct op de glasaansluiting. Nu gebruiken wij ook nog gewone tv van KPN. Is het bij de nieuwe TV+ box ook nog nodig om alle stappen te doorlopen zoals deze: https://github.com/fabianishere/udm-iptv.

Alvast bedankt!


Wel als je de best mogelijke beeldkwaliteit wilt ontvangen.


Wel als je de best mogelijke beeldkwaliteit wilt ontvangen.

Ah oké! Bedankt voor de snelle reactie!

Blijven de instellingen wel gewoon altijd staan bij een update vanuit ubiquiti? Of moet je vaak aanpassingen doen in het script etc? Dacht dat ik ergens had gelezen dat je bij een update wel eens het script aan moest passen.


Gaat het zappen ook lekker vlot?

heb ook unifi gehad maar zappen ging rete traag.

heb toen alles maar weggedaan


Je hebt IPTV-support ingeschakeld, dat werkt niet goed met Fabians UDM-IPTV.

Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2065234/last 8 augustus 2023.