Hallo iedereen,
Ik ben al anderhalf jaar klant bij KPN glasvezel met het V12 modem, daar achter heb ik een Synology RT6600AX router met een mesh systeem die wij al voor KPN hadden.
Bij het instellen van dit systeem heb ik heel netjes een IPv6 prefix van het modem gekregen (a202:xxxx:e66d:c000::/61) Deze kon ik met een VLAN vanaf c000 tot c009 uitgeven over de verschillende netwerken (guest, iot, vpn)
Na de KPN modemupdate van de nacht van 13-05 naar 14-05 op firmwareversie V12.C.23.15.06 werkt dit dus niet meer en had ik behoorlijk wat storingen in de ochtend
IPv6 tijdelijk uitgezet om normaal internet te krijgen en later op de avond dus eens bezig gegaan dit te herstellen.
Tot mijn verbazing krijg ik nu dus alleen een vaste prefix van (a202:xxxx:e66d:fff8::/64) die kan ik maar op 1 VLAN gebruiken en niet met een oplopend getal over de rest
Nu ben ik nog niet helemaal een expert op gebied van IPv6 maar het werkte wel altijd
Het liefste heb ik de range c000 tot c009 ook weer terug ivm ip filters bij externe diensten
Hopelijk kunnen jullie me een beetje in de goeie richten helpen hoe ik dit weer goed kan configureren