Skip to main content

Hallo,

Ik heb al meerdere artikelen gelezen over het instellen van ASUS routers zodat IPTV gaat werken.

Thuis maak ik gebruik van de ASUS CT8 (2x) om ook een MESH-netwerk te hebben.

Nu heb ik thuis de volgende situatie:

NTU-->Experiabox-->ASUS CT8 (1e verdieping)-->ASUS CT8 (begane grond bij tv en decoder).

Ik heb ook nog een aantal switches, maar deze doen hiervoor niet ter zake (denk ik).

Als ik mijn instellingen in de ASUS aanpas en dus ook IGMP snooping aanzet, krijg ik in eerste instantie beeld op mijn tv, maar dit hapert of staat helemaal stil. Op de decoder krijg ik ook vaak F303 te zien.

Instelling dubbel WAN
Instelling IPTV

Mijn vraag is, kan ik de tv wel op de 2e node aansluiten? En een 2e vraag is, of werkt dit alleen als ik de router gebruik zonder experiabox, en moet ik dan de VLAN's handmatig instellen? 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

PS: Ik heb al veel ASUS routers voorbij zien komen, maar nog niet dit type :( 

Beste @pcorreia,

Dit zal niet werken met ITV van KPN, ik heb dit ook geprobeerd maar helaas! De tv ontvangers moeten rechtstreeks met de Experiabox zijn aangesloten, of met een Switch – Netgear GS105E. Hoe IGMP Snooping werkt bij KPN lees je hieronder: 

IGMP snooping, wat is het en waarom is het belangrijk?

Want met programma’s terugkijken werkt het met de ASUS ook niet vlekkeloos. Beeld blijft zwart, met die switch die ik eerder noemde lost wel het probleem op.


Dankjewel Dennis. En wat nu als ik de ASUS direct op de NTU aansluit? Gaat het dan wel werken?


Tv van KPN werkt sowieso gewoon niet achter een 2de router. Zo simpel is dat. Dus zorg voor een separaat netwerk voor tv. Dat kan dus bestaan uit een 2de kabel.

Maar als je switchen hebt met vlan ondersteuning, dan kan dat ook met een apart vlan en gewoon 1 kabel. De switchen moeten IGMP snooping ondersteunen. En switchen die IGMP snooping ondersteunen, die ondersteunen meestal ook vlans. Dus ... zorg dat je vlans onder de knie krijgt...


Dankjewel Dennis. En wat nu als ik de ASUS direct op de NTU aansluit? Gaat het dan wel werken?

Nee, helaas gaat dat niet werken.