Skip to main content

Ik heb al een tijdje een Edgerouter Lite 3 router met Netgear GS108E switch configuratie.
Deze heb ik geconfigureerd met behulp van de handig tutorial van @wjb
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609

Op de switch heb ik een tweetal ITV aangesloten zonder problemen. Gisteren heb ik mijn PS4 Pro opnieuw geformatteerd en tegelijkertijd de PS4 Pro bekabeld aangesloten op de switch (voorheen wifi).
Nu ben ik dus bezig om mijn volledige bibliotheek opnieuw te downloaden naar mijn PS4 Pro.

Het volgend probleem speelt zich nu voor. Zodra de downloads starten begint mijn ITV te haperen. Paar seconden beeld en daarna een blauw scherm. Dat is bij beide ITV ontvangers. Ook is mijn Netgear GS108E niet meer benaderbaar via de ProSafe Plus utility.

Zet ik de PS4 Pro uit, werkt alles weer normaal zonder problemen. Zelf heb ik al geprobeerd "Rate limit” te activeren op de poort waar de PS4 Pro is aangesloten. Dit verhelpt het probleem niet.
Ook heb ik geprobeerd om via Wifi te downloaden naar mijn PS4 Pro.  (wifi gekoppeld aan tplink deco ap gekoppeld aan de Netgear switch).

Kort samengevat, alles blijft werken zolang ik maar niet ga downloaden.

Ik heb het gevoel dat er ergens niet goed zit met de instellingen. IGMP snooping staat gewoon aan op de netgear. Heeft iemand tips, soortgelijk probleem ?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
 

Ik heb precies hetzelfde probleem met de GS108E. Wanneer ik deze aansluit en ik download wat op mijn PC stopt de TV ermee. Zet ik er een GS105E neer is er niks meer aan de hand wanneer ik de lijn dicht trek, dan kan ik gewoon TV blijven kijken. Ik gebruik een USG als router. IGMP staat aan, laatste firmware op de switch, toch blijft TV het begeven bij de 8 poorts. Ik ga denk ik maar even op zoek naar een andere 8 ports switch, hier lijkt toch iets raars in te zitten.

Het verschil tussen GS105E v.s. GS108E wat je hier aangeeft is wel opmerkelijk en in mijn ervaring een teken van problemen aangaande de interne werking van de GS108E. Ik heb ook een GS108E, een v3, en ‘latest’ firmware, maar het is een miskoop. Ik kan momenteel totaal niet inloggen, het loopt gewoon ergens in het proces vast, dat wil zeggen, de webcode komt maar half gebakken aan en het lijkt afhankelijk van de load op de switch, kwa aantal datapaketten. Er lopen momenteel een aantal videostreams van o.a. een foscam maar ook van eigen makelij camera doorheen. Als het ding meer ‘idle’ is kan ik er wel bij (denk ik, hoop ik), ook al valt vaak een deel van de pagina weg. In fora van Netgear werd hier ook al over geklaagd, maar Netgear biedt geen solaas. Op een TL-SG108E kan ik probleemloos even inloggen om even een VLAN ID o.i.d. aan te passen. Met Windows10 en de oudere, niet Chromium gebaseerde Edge browser, leek te werken op mijn GS108E, maar later toch weer niet.

Ik denk dat 1 onderscheidende factor is dat er apparaten met een relatief modern/nieuw OS in het geding zijn. Ik zie Debian Stretch achtig (linux kernel 4.9), terwijl een EBv9 van een veel oudere generatie is. Bij mij is het meeste niet ouder dan een maand of 2 (linux kernel 5.6 of later en bijbehorende rolling release van het complete OS, inclusief ‘latest’ chrome/firefox.)

Mijn gedachte is nu dat in zowel de 5- als 8-poorts switch dezelfde functionele firmware en microcontroller gebruikt wordt, maar dat de 8-poort bepaalde use-cases niet (meer) kan bolwerken. Om dat te testen


Ter info: heb het uitgebreidere videostreaming en processing even uitgezet, kan nu wel op de GS108Ev3 inloggen:

Bootloader Version    V2.06.01
Firmware Version    V2.06.03EN

 


Ik neem aan dat je firmware versie V2.06.10EN hebt.


Ik neem aan dat je firmware versie V2.06.10EN hebt.

Nee, het was de .03 versie en zie nu ook waarom dat zo was; ook al had ik de .zip .10 versie wel gedownload. Wat nu ook weer gebeurde zal mij eerder ook gebeurd zijn, de firmware upgrade pagina bleef gewoon steken, 1ste poging zag ik nog een counter tot 6% tellen, daarna niks geen verandering meer. Zie b.v. onderstaande screenshot van zomaar een pagina, wat er aan de hand is kwa webpagina laden.

Heb als 3de poging maar de Windows utility gebruikt, dat gaat wel goed gelukkig, maar als iets dergelijks nodig is (tool is ook nog eens end-of-life gemarkeerd) is dat eigenlijk een no-go voor mij. Bij een TL-SG108E gaat alles prima via de webgui, daar had ik er simpelweg nog 1 van moeten kopen (v4 versie).

Ik zie nu ook wel het eerste punt in alle 3 laatste release files:

https://kb.netgear.com/000061313/GS108Ev3-Firmware-Version-2-06-10
https://kb.netgear.com/000061014/GS108Ev3-Firmware-Version-2-06-08
https://kb.netgear.com/000055539/GS108Ev3-Firmware-Version-2-06-03

“To support WEB GUI, all HTTP packets are forwarded to the embedded CPU.  With Flow Control enabled, throughput will be impacted if the rate is higher than the CPU can handle.”


Overigens heb ik nu  IGMP Snooping Status op disabled (geen TV van KPN)

Men zou met QoS Mode kunnen spelen, maar ik denk met VLAN als hoofdreden van de aanschaf, is het  geen optie als die op Port-based wordt gezet.

QoS Mode Port-based 802.1p/DSCP-based

Hoi allen,

 

Is er op dit issue al een oplossing gevonden, want ik zit ook met hetzelfde probleem.

 

Mvg Jorg


Ook ik heb hetzelfde probleem. Experia v10a, netgear gs108v3 met igmp snooping aan ipv6 uit en qos uit. Geen vlan. Is er iemand die weet hoe ik kan checken welke protocollen/poorten oid de PS4 claimt?