Skip to main content

Ik zit erover te denken om KPN TV toe te voegen aan mijn abonnement en Ziggo TV vaarwel te zeggen.

Ik gebruik echter de experiabox v10 alleen om het internetsignaal door te geven aan mijn draytek 2133 router (en voor de vaste telefoon). Vanuit de draytek gaat een UTP kabel naar de begane grond (bij de TV) en naar de 1e verdieping. Daar ligt op beide verdiepingen een zyxel (unmanaged) switch om de clients op aan te sluiten. Deze clients krijgen hun IP van de draytek (10.0.0.XX). Sommige daarvan krijgen een static IP toegewezen, waaronder de ubiquity AP’s. De andere devices krijgen een dynamsich IP toegewezen vanuit de beschikbare pool 

Nu begrijp ik dat de KPN TV decoder bij voorkeur rechtstreeks aan de experiabox moet worden aangesloten. Dat wil ik echter niet want dan moet ik een tweede UTP kabel gaan trekken naar de TV.
 

Ik heb het forum wel wat zitten scannen.

Zijn er opties om dit te regelen met de apparatuur die ik gebruik? 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ondersteunen die switches IGMP snooping?

Kan je op.die Zyxel een IGMP proxy server configureren en kent die Zyxel ook IGMP snooping?


Kunt u die draytek niet verplaatsen naar de begane grond? En dan vlak voor die draytek een switch waar je de tv ontvanger op aan sluit? 

Waar heeft u de draytek eigenlijk voor?


Kunt u die draytek niet verplaatsen naar de begane grond? En dan vlak voor die draytek een switch waar je de tv ontvanger op aan sluit? 

Waar heeft u de draytek eigenlijk voor?

Daar zat ik ook al aan te denken 

Experiabox weg halen 

Alleen hoe het dan met vaste telefonie gaat 

Apparte VoIP verloop ?

PDF


Dank jullie voor de antwoorden @wjb , @peter-keetfm en @Nick83

 

Switches die ik gebruik zijn eenvoudig en ondersteunen geen IGMP snooping. Ze zijn ook unmanaged. Dus daar kan ik niets mee.

Als ik alles zo wil laten zoals het is dan zal ik toch een tweede draad vanuit de experiabox richting televisie moeten zien te krijgen of beginnen aan de instructie die draytek heeft gemaakt.

 

Gezien mijn kennisniveau is dan de 2e draad wellicht veiliger.

 

Dank voor het meedenken.


Of je gebruikt aan beide zijden van die kabel Netgear GS105Ev2 switches en stuurt het LAN van de Experia Box via een apart vlan over die kabel en sluit de TV ontvanger aan op het vlan van de Experia Box.

En als dat ook je kennisniveau te boven gaat dan zijn er hier genoeg mensen die dat kennisniveau wat op kunnen krikken ... don't worry. :wink: