Skip to main content

Beste KPN, 

Op verzoek van medewerker Dyon, hierbij mijn vraag via jullie forum.

Sinds begin juni lukt het mij niet meer normaal in de modem te komen. Na het invullen van de username en password krijg ik de volgende foutmelding ERR_EMPTY_RESPONSE. 

Volgende stappen heb ik reeds geprobeerd zonder succes:

  • volledige reset van modem
  • getest op andere computers binnen het netwerk (bekabeld en onbekabeld).
  • diverse browsers: microsoft edge, firefox en chrome.

Hierover eerder al eens telefonisch contact gehad (iets meer dan 2 weken geleden, medewerker zal een notitie/ melding maken richting technische dienst, en zal mij hierover terugkoppelen. Geen terugkoppeling meer ontvangen, en volgens Dyon ook intern niet mogelijk).

Probleem is tijdelijk te verhelpen door modem te herstarten, UI wordt netjes opgestart en alles werkt na behoren. Echter komt de foutmelding terug na enkele uren actief en moet de modem wederom restart worden om toegang te krijgen.

Wat nu?

Hallo @H. Tang,

In je profiel zie ik dat je een v10a hebt. Die heeft al een aantal weken te maken met een verlopen beveiligings certificaat. Ik weet niet of dit probleem ook in de lijn past qua foutmeldingen.  Maar hier wordt nu wel naar gekeken. Werkt het ook niet goed in incognitomodus?


Hoi Chris,

Het is me inderdaad al medegedeeld over de verlopen beveiligingscertificaat. Echter had ik deze foutmelding ERR_EMPTY_RESPONSE al voordat de certificaat problemen spelen. Na herstarten van de modem kan ik via incognitomodus in de modem komen, alleen voor korte duur. Na enkele uren is de modem wederom niet toegankelijk en krijg ik dezelfde foutmelding.


Hoi @H. Tang, welkom op het forum! Als ik het goed begrijp is de ERR_EMPTY_RESPONSE foutmelding eigenlijk een Time-out melding. Valt je hele verbinding vaak weg of heb je dit alleen bij het inloggen op je experiabox?
Kun je ook toelichten hoe je apparaat verbonden is met je experiabox en of je verder nog netwerkapparatuur hebt verbonden met je netwerk?
Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag even mee!


Hoi @Thomas , bedankt!

Mijn internet verbinding valt gelukkig niet weg, is alleen bij het inloggen van de experiabox.

Mijn desktop is verbonden via een switch naar de experiabox. (Heb ook geprobeerd een laptop direct aan te sluiten op de experiabox, dezelfde foutmelding).

In mijn netwerk bevindt de volgende netwerk apparaten:

  • 2 synology NAS (1 voor camera andere voor opslag)
  • Thuisserver Xigmanas (mediaserver)
  • 3 Netgear switches
  • 1 Ubiquiti AP
  • Woonveilig beveiligingsysteem
  • Philips Hue

Alle apparatuur werken naar behoren.

Profiel had ik al ingevuld, zijn er gegevens dat ik vergeten ben?


Oh ik zie het, bedankt! 🙂 de lijn meet goed en tot aan je experiabox heb ik geen bijzonderheden!
Zou je het ook eens kunnen testen met je randapparatuur ontkoppeld? Ik vermoed dat er ergens een instelling dwars staat.


Zojuist me randapparatuur ontkoppeld en modem herstart, voor nu werkt het inloggen.

Ik wacht het een dagje af en probeer daarna met 1 randapparatuur per dag aan te sluiten. 

Voor nu in ieder geval bedankt voor het meedenken, ik laat nog even weten of hiermee ook de probleem definitief is verholpen!

 

*Zag bij mijn instellingen van de modem bij guest network 2,4GHz enabled, terwijl ik mijn 2,4GHz wifi disabled had. Kan de foutmelding ook hierdoor ontstaan zijn? Ik heb de guest network van 2,4GHz nu in ieder geval weer uitgezet.


Beste @Thomas , helaas geeft de modem zonder randapparatuur aangesloten alsnog de foutmelding.

 


Ik kom er vanaf deze kant ook niet in. Ik vermoed dat er iets fout zit in de experiabox. Ik stuur je een PM!


Hoi @H. Tang, is het nog gelukt je nieuwe experiabox te installeren? En kun je hier wél inloggen?


Hoi @H. Tang, is het nog gelukt je nieuwe experiabox te installeren? En kun je hier wél inloggen?

Beste Thomas,

Probleem lijkt hiermee opgelost te zijn, foutmelding is na vervanging van de modem niet meer terug gekomen. Bedankt!


Top! 🙂 graag gedaan hoor!


Voor de meelezers. Dit lijkt samen te vallen met mac filtering. zie ook dit topic. (Met dank aan @H. Tang


Ik heb exact hetzelfde probleem als H. Tang op mijn Experia 10a, ook exaxt dezelfde stappen geprobeerd om het op te lossen, maar alleen een reset werkt voor een paar uur.

 

Ik heb geen mac filtering aanstaan en eigenlijk is dit probleem als sinds oplevering van het modem. Al eerder met de helpdesk gebeld, maar het enige wat ik daar te horen kreeg was dat het ook helemaal niet nodig was om op mijn modem in te loggen, want ze konden niet begrijpen waarom ik een poort zou willen forwarden.

 

Ik vroeg mij dus af of het probleem nu aan mac filtering lag (het topic waar naar verwezen wordt lijkt daar helemaal niet op te wijzen) of dat een nieuw modem het probleem heeft opgelost?


Hoi @Interdictor, ik heb inderdaad een vervangend modem ontvangen, dit heeft echter de problemen bij mij niet verholpen. Modem werkt prima, mits je geen gebruik maakt van de instellingen. Zodra ik een vaste ip (resevering) toekent aan een randapparaat, is mijn modem naderhand niet meer benaderbaar.

Foutmelding ontstaat bij mij alleen wanneer je de instellingen van de modem gebruikt. Wanneer je op de randapparaat zelf een vaste ip toekent buiten de dhcp pool van de modem, levert dit bij mij geen foutmeldingen. 


Hoi @Interdictor, ik heb inderdaad een vervangend modem ontvangen, dit heeft echter de problemen bij mij niet verholpen. Modem werkt prima, mits je geen gebruik maakt van de instellingen. Zodra ik een vaste ip (resevering) toekent aan een randapparaat, is mijn modem naderhand niet meer benaderbaar.

Foutmelding ontstaat bij mij alleen wanneer je de instellingen van de modem gebruikt. Wanneer je op de randapparaat zelf een vaste ip toekent buiten de dhcp pool van de modem, levert dit bij mij geen foutmeldingen. 

Bedankt voor de informatie, ik heb 1 reservering staan op die manier. Weet ik in ieder geval hoe ik het moet oplossen.


Ik heb hetzelfde probleem. Ook nadat ik alle vaste toewijzingen van ip adressen voor apparaten heb verwijderd, kan ik nog niet inloggen vanuit mijn laptop. En krijg ik de melding “ERR_EMPTY_RESPONSE” . (vanuit mijn tablet kan ik er gelukkig nog wel bij)