Skip to main content

Beste Lezer,

Ik ben momenteel aan het overwegen om over te stappen van Ziggo naar KPN. Nu las ik dat de KPN modem niet in bridge kan worden gezet zoals bij Ziggo. Momenteel heeft KPN nog geen glasvezel gelegd in mijn wijk waardoor ik naar koper zou gaan. Ik kan zelf niet direct de juiste documentatie vinden wat ik zelf moet gaan doen om het KPN netwerk werkbaar te maken als ik de keuze heb gemaakt.

Het is ook een beetje onzinnig om een Experia/KPN Box in bridgemode te zetten, dan kan je hem natuurlijk veel beter vervangen door jouw eigen router.

Bij een VDSL aansluiting moet je er dan nog wel even een modem tussen plaatsen waarbij mijn advies zou zijn om te kiezen voor een Zyxel VMG4005-B50A.

Zie ook het onderstaande topic.

Hoi WJB,

ik heb zelf een UniFi Cloud Gateway Ultra is het dan nog nodig wat jij voorstelde?

Hoi WJB,

ik heb zelf een UniFi Cloud Gateway Ultra is het dan nog nodig wat jij voorstelde?

Jazeker immers de Unifi Cloud Gateway Ultra heeft geen ingebouwd modem.

Hoi WJB,

Zo te lezen heeft de Unifu geen modem-functie, dan dus het advies van wjb ter harte nemen @rmkl 

Moet je dit doen omdat KPN nog geen glasvezel aanbied op mijn adres?

Moet je dit doen omdat KPN nog geen glasvezel aanbied op mijn adres?

Klopt, met VDSL heb je een modem nodig.

Oké, helder bedankt voor jullie uitleg!

Reageer