Ik heb momenteel een gecombineerde ISDN-/ADSL-aansluiting bij KPN. Over enkele maanden stopt KPN echter met ISDN. Dat betekent dat ik me aan het oriƫnteren ben op een nieuw internet- met vaste telefonie-abonnement.
Voorwaarde voor mijn nieuwe abonnement is dat ik mijn huidige ISDN-apparatuur kan blijven gebruiken. Het gaat daarbij om enkele ISDN-telefoontoestellen, ISDN-antwoordapparaat en ISDN-fax. Deze ISDN-toestellen verkeren in perfecte staat, bieden veelal meer mogelijkheden dan analoge toestellen, en wil ik dus voorlopig blijven gebruiken. Bovendien zijn deze toestellen aangesloten op een intern ISDN-netwerk.
Dat betekent dat ik voor mijn nieuwe internet- met vaste telefonie-abonnement aangewezen ben op een provider die bij dat abonnement een modem levert met een zogenaamde Sā-bus waarop ISDN-apparatuur kan worden aangesloten. Onder andere de Duitse fabrikant AVM levert dergelijke modems, zoals de Fritz!Box 7490 en 7590 voor DSL, de Fritz!Box 6890 voor DSL/LTE, en de Fritz!Box 6490 voor kabel.
Naar ik heb vernomen is het zelf kopen van een Fritz!Box geen optie, omdat providers de in te voeren telefooninstellingen vooralsnog niet vrijgeven.
Mijn vraag is of iemand weet welke provider(s) en welke abonnement(en) aan mijn wensen kan/kunnen voldoen. Dus een internet- met vaste telefonie-abonnement, waarbij een modem met Sā-bus voor ISDN wordt geleverd.
Ook ervaringen van gebruikers van de Fritz!Box in combinatie met ISDN via de Sā-bus zijn welkom.
Ik hoor het graag!
Piet.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.