Skip to main content

Ook bij ons werkt

internet ineens niet meer. Dit betreft dan de camera/monitor die op 1 van de SuperWifi punten is aangesloten. Dit moet om het camera beeld ook te ontvangen op de smartphones. Wij hebben vanwege slechte wifi de SuperWifi aangeschaft. Leek in eerste instantie goed te werken. Wifi wel beter. Maar internet valt regelmatig uit en nu krijgt de camera helemaal geen verbinding. We hebben nog een oude Experia V9. Staat ook in Eco modus. Ik heb al een paar keer de snelheid test Mijn KPN App gedaan. Modem uitgezet etc. Maar Internet via SuperWifi blijft probleem.

Mij is ooit toegezegd dat als de problemen bleven dat ik dan alsnog een nieuw Experia modem kan krijgen en een gratis monteur.

Graag dit in gang zetten. Dank alvast. Joop

 

Admin: nieuw topic aangemaakt voor vraag

Hallo Nadia, je hebt topic afgesloten maar ik hoop dat je deze reactie wel te zien krijgt. Ondanks de SuperWifi blijft WIFI instabiel en is zelfs internet verbinding slecht. Ik gebruik de internet aansluiting op 1 van de SuperWifi apparaten om een IP camera/monitor via Wifi te connecten zodat er ook beeld wordt verstuurd naar onze smartphones. Dat heeft een tijd probleemloos gewerkt. Ook is wifi veel beter geweest. Ik heb al van alles geprobeerd maar kan het niet zelf oplossen. Het abonnement heb ik aangepast om hogere snelheid te krijgen en ook heb ik toen een korting gekregen op de SuperWifi kosten. En ook toezegging voor een nieuw modem en een gratis monteur als de problemen zouden verslechteren. Ik hoor graag van jou. Joop 


Hoi @Jeewee, daar ben je weer! 🙂 Ik lees dat je dankzij de KPN Super WiFi een betere wifi in huis ervaart, dat is mooi! Maar nu gaat het dan toch helaas mis? Balen! Maar daar is vast wel wat aan te doen.

Voordat ik je verveel met allerlei adviezen die je al lang hebt doorlopen hoor ik graag wat je al hebt geprobeerd om je wifi te verbeteren?   


Hoi Nadia, fijn dat je reageert. Ik heb diverse keren de router uitgezet. En ook de SuperWifi versterkers losgekoppeld, dus van stroom afgehaald. Ook heb ik de Wifi snelheid App meerdere keren laten testen. Maar internet blijft instabiel. En wifi valt ook telkens uit. Eerlijk gezegd ten einde raad. Hoop dat jij kunt helpen zonder dat ik allerlei technische trucs moet doen. Joop


Duidelijk, hoe ziet je thuisnetwerk eruit? Daarmee bedoel ik: hoe zijn de Super WiFi- punten aangesloten? Rechtstreeks op het modem? Of zit er nog een Switch tussen? 

Bij twijfel over of je de Super WiFi nog wel goed aangesloten is, doorloop (opnieuw) de installatie met de KPN Thuis app. Hiermee sluit je heel eenvoudig stap voor stap de Super Wifi's aan voor het beste resultaat! 

Wil je daarna ook via de KPN Thuis app testen wat de resultaten zijn van wifi? 


Hallo Nadia, dat heb ik al gedaan. 1 SuperWifi zit rechtstreeks op de Experia aangesloten. Continue groen licht en de andere staat op afstand. Ook continue groen licht. De aansluiting is dus correct, lijkt mij. Het probleem zit dus kennelijk in de Experia.

Wifi is geen probleem. Internet wel. Eerder is toegezegd dat als de problemen blijven dat er dan gratis een monteur gestuurd zou worden en dat ook de Experia vervangen zou worden. 

Graag dit in gang zetten. Internet is te belangrijk ook voor mijn thuiswerken. 

Alvast dank, Joop


Hallo @Jeewee, de aansluiting van de Super WiFi lijkt inderdaad in orde te zijn. Alleen de V10 wordt uitgeschakeld voor draadloos internet, die geeft het signaal dan door aan de Super WiFi's. 

We proberen zoveel mogelijk monteursbezoeken te reduceren vanwege het coronavirus. Ieder bezoek dat we kunnen besparen, is mooi meegenomen want dat verkleint het risico dat het virus verder verspreidt. Laten we het daarom nog even proberen om je verbinding op afstand te verbeteren, goed? :)

@wjb, heb jij nog goed advies? 


Is de 1e "super"WiFi rechtstreeks op de V9 aangesloten of via een switch?

Als via een switch, is via die switch ook een TV ontvanger aangesloten en is van welk merk en type is die switch dan?

Heb je ook nog een "draadloze" verbindingsset in gebruik?

Heb je de wifi van de V9 uit staan?


Hallo wjb, bedankt.

De eerste is rechtstreeks op de router aangesloten.

TV - via WIFI - bekabeld werkt ook niet.

Draadloze verbinding? Alleen een camera die een eigen beveiligde draadloze verbinding heeft met een monitor. Om het camerabeeld ook op je smartphone te krijgen moet de monitor worden aangesloten op de SuperWifi internet aansluiting. En dat werkt sinds kort niet meer. 

Of de WIFI van de Experia uitstaat weet ik niet. Ik heb begrepen dat de SuperWifi die bij het installeren zelf afsluit.

Hopelijk is dit duidelijk, jeewee

 


TV - via WIFI - bekabeld werkt ook niet.

Wat bedoel je hiermee?

Hoe is jouw TV ontvanger aangesloten?

Zou je eens kunnen inloggen op de V9 via http://192.168.2.254 en controleer voor de zekerheid of de wifi uit staat.


Wjb

TV ontvanger is aangesloten op een DVS200 met een kabeltje vlakbij de TV. En zo'n zelfde DVS200 zit in de meterkast. 

Even voor de duidelijkheid. Ik ben 65 jaar en geen IT expert. Ik zou niet weten hoe ik zou moeten inloggen op de V9. Kan KPN niet op afstand kijken of WIFI nog aanstaat en gelijk de ECO uitzetten want dat schijnt ook niet goed te zijn? Dank jeewee 


TV ontvanger is aangesloten op een DVS200 met een kabeltje vlakbij de TV. En zo'n zelfde DVS200 zit in de meterkast. 

Aha, dus toch een "draadloze" verbindingsset. :wink:

Die werkt niet via wifi maar via het lichnet.

Als jij de adapter in de meterkast eens even uit de wandcontactdoos trekt, blijft jouw wifi dan slecht of is deze dan ineens beter.

Als deze dan beter is, lees dan dit topic eens.


Wjb, heb ik allemaal gedaan. Wifi is trouwens goed en beter geworden dan voordat ik de SuperWifi had. Mijn probleem is niet de wifi maar het internet dat instabiel is. En in het bijzonder internet via het SuperWifi apparaat dat op afstand staat. Maar ook de tv valt regelmatig uit.

Jeewee


Toch zou ik je willen vragen om die "draadloze" verbindingsset (DVS200) eens een avond niet te gebruiken en ook echt los te koppelen van de stroom.

Sluit de TV ontvanger met een netwerkkabel aan en kijk of je daarmee minder storingen hebt.

 


Ik begrijp je voorstel niet. Wat heeft mijn tv te maken met het internet over de SuperWifi?

Daarnaast heb ik niet zo'n lange kabel.

Mijn tv instelling is trouwens WIFI want draadloos werkt niet.

 


Hey @Jeewee,

Dit is best interresant: 

TV ontvanger is aangesloten op een DVS200 met een kabeltje vlakbij de TV. En zo'n zelfde DVS200 zit in de meterkast. 

Want, jouw Draadloze Verbindingsset (DVS200) kan je thuisnetwerk zoals: wifi behoorlijk in de war schoppen. Hierdoor ervaar je een langzamere en/of verbrekende wifiverbinding. Daarover staat meer info in dit topic: Voorkom powerline netwerk brug met de buren rdvs]

Wil je er snel achter komen of ook jouw wifi wordt verstoort door de DVS200? Haal de DVS dan (tijdelijk) uit het stopcontact. We raden iedereen sowieso aan de tv aan te sluiten rechtstreeks op het modem met een kabel. Dit voorkomt veel verbindingsproblemen. Het is misschien even wat werk, maar daar heb je erg veel en lang plezier van :) 


Hallo Nadia,

Helaas kan de tv niet met een kabel rechtstreeks worden aangesloten op de router.

Het moet dus via WIFI of de DVS200 die KPN heeft geleverd.  WIFI is enorm verbeterd met de SuperWifi apparaten. Maar internet is een ramp. Instabiel, valt steeds uit, erg traag. En ook het thuiswerken wordt hierdoor regelmatig onmogelijk gemaakt. Ik zal de beide DVSen uit de stopcontacten halen en kijken wat er gebeurt.  Je hoort van mij.  Jeewee 


Hi Nadia, de DVS200 heb ik van stroom afgehaald.  Het tv kastje geeft nu foutmelding F842. Wat moet ik nu doen?


Maar internet is een ramp. Instabiel, valt steeds uit, erg traag. 

En dat is dus precies waarom het zo interessant is om die DVS200's eens uit het stopcontact te trekken en dan een tijdje te kijken of je dan nog steeds een instabiel traag en uitvallend Internet hebt.

Als Internet dan wel goed functioneert dan heb je zeer waarschijnlijk last van zo'n (zeldzame) netwerkbrug.

Als Internet dan nog steeds een ramp is dan zal @Nadia je vast weer verder helpen door ook eens jouw lijn eens door te meten.


Hi Nadia, de DVS200 heb ik van stroom afgehaald.  Het tv kastje geeft nu foutmelding F842. Wat moet ik nu doen?

De TV ontvanger met een netwerkkabel aansluiten.

Maar kijk eerst eens of Internet nu wel stabiel blijft.


Hi wjb. 

Heb zojuist internetsnelheidstest gedaan met mijn Samsung smartphone. 

74 download en 16 upload. Resultaat is uitstekend.

Maar zegt dat ook iets over uitvallen en soms traag en helemaal geen internet op de SuperWifi?

Jeewee

 

 


Hi wjb. We hebben recent wel nieuwe buren gekregen en ik weet dat ook zij met KPN in zee zijn gegaan. 

Wie weet komt daar het probleem vandaan?

Jeewee


Maar zegt dat ook iets over uitvallen en soms traag en helemaal geen internet op de SuperWifi?

Doe me een lol en test het een tijdje zonder dat de DVS200 aangesloten zijn.

Als gedurende langere tijd jouw Internet, ook via die "super"WiFi goed blijft dan lijkt een netwerkbrug de oorzaak en kan je in dat door @Nadia aangehaalde topic lezen wat je daar aan kunt doen.

Wil je televisie kijken dan sluit je die DVS200's weer even aan maar dan zou Internet dus weer instabiel kunnen worden.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de acties uit dat aangehaalde topic sowieso door te voeren, dan kan je de DVS200's daarna de hele tijd aangesloten laten.

 


Hi wjb. 

Internet via SuperWifi werkt weer. Dus ook mijn monitor van de camera geeft weer beeld door naar de Smartphones. Ik ben helemaal blij. 

Dus ik denk dat het probleem is gekomen door onze buren. Kunnen zij natuurlijk niets aan doen. Ik zal proberen om die DVS dingen tip te doen. Hopelijk niet te moeilijk. In elk geval weer bedankt.  Jeewee


Dus ik denk dat het probleem is gekomen door onze buren. Kunnen zij natuurlijk niets aan doen.

Je kunt je nieuwe buren wel even vragen of ze ook zo'n "draadloze"verbindingsset in gebruik hebben. Aan de andere kant is het instellen van zo'n encryptie sleutel vrij eenvoudig.


74 download en 16 upload. Resultaat is uitstekend.

De snelheid ziet er al veelbelovend uit. Instabiliteit verklaren? Dat kan pas wanneer je voor een langere periode de DVS ertussenuit haalt. Of, in elk geval of de factor: DVS hier iets mee te maken heeft. Hier kan nu nog zinnigs over gezegd worden. 

Liever niet wachten? Je kunt ook meteen aan de slag met dit topic: Voorkom powerline netwerk brug met de buren bdvs]

Toch, het allerbeste is een kabel. DVS is een mooie oplossing om de tv aan te sluiten op plekken die lastig te bereiken zijn. Maar, dit kan vroeg of laat verbindingsproblemen van de tv én wifi opleveren. Ik kan me voorstellen dat je niet voor niks een DVS hebt gekozen, maar als je er even werk van maakt dan heb je thuis een toekomstbestendig netwerk door een kabel te gebruiken voor apparaten zoals: de KPN Super Wifi en de tv-ontvanger. Geen onderbrekingen, stabiel en snel: gewoon een goed signaal :) 


Reageer