Skip to main content

Hallo,

-mijn kpn itv hapert tijdens streamen met google chromecast.

Streamen Netflix gaat foutloos.

Ik heb alle reacties gelezen op de forum, maar heb geen oplossing gezien.

Wie heeft een oplossing ?

 

Admin: beide topics samengevoegd

Nav jullie antwoord. Hoe komt het dan dat de meeste zenders wel goed steamen/casten en bepaalde zenders niet. Ook opgenomen programma’s van die zender spelen niet tot moeilijk af en blijven hangen en haperen. Bijv. TLC. MTV  fox; die willen vaak niet casten maar ook omgenomen programma’s blijven laden.  Leg dat eens uit. Op telefoon/tablet speelt ie wel goed af. Maar boven via een Chrome cast niet. 
die is up to date met laatste software etc

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt gorigineel topic]

Hi Foofur, welkom hier. 

Wat een vreemd iets. Jij geeft aan dat het zowel op de tablet als telefoon goed afspeelt maar casten niet. Speelt het probleem bij casten ook op beide apparaten, dus zowel tablet als telefoon? 


Nee hij cast niet naar een tv


Nee hij cast niet naar een tv

Dat snap ik, maar speelt dit op zowel op de tablet als je mobiel? Of alleen op 1 van die 2? 


Als ik vanaf mijn telefoon naar de tv cast. 
heb het niet met de tablet geprobeerd. Die is al wat ouder. En telefoon. Is handiger 


Als ik vanaf mijn telefoon naar de tv cast. 
heb het niet met de tablet geprobeerd. Die is al wat ouder. En telefoon. Is handiger 

Zou je dat nog wel willen proberen? Puur om te kijken of dit op de tablet ook gebeurt. Ik snap uiteraard dat telefoon handiger is. 


Met de tablet is het het zelfde probleem. Dus casten vanaf telefoon/tablet naar tv boven via een Google Chrome cast 


Wat gek! Zou je de Chromecast ook willen resetten? Dit doe je door het knopje ingedrukt te houden tot je op het scherm ziet dat hij gaat resetten. Daarna kun je weer verbinden met je WiFinetwerk. 


Welke Chromecast heb je? Het werkt niet met Chromecast 1 en ook niet top met versie 2. Chromecast 2 en 3 zou prima moeten zijn.
Zelf zou ik, als ik versie 3 nog niet had, voor de allernieuwste gaan. Die heeft een afstandsbediening en zet je de apps op de chromecast. Dan is het nauwelijks nog nodig om te casten en je hebt geen smartphone, tablet nodig. Er zit een afstandsbediening(kje) bij.

Chromecast HD met Google TV en ab.

4k versie (wat duurder).

 


Het werkt niet met Chromecast 1 en ook niet top met versie 2. Chromecast 3 zou prima moeten zijn.

Waarom zou het niet goed werken op een Chromecast 2?


Daar zijn wel eens problemen mee geweest. Ik ga echt niet dat hele forum doorspitten waar dát nou weer gemeld was…. Doei!

Houd toch eens op met dit soort reacties.


Daar zijn wel eens problemen mee geweest. Ik ga echt niet dat hele forum doorspitten waar dát nou weer gemeld was…. Doei!

Houd toch eens op met dit soort reacties.

Ik reageer zo omdat het niet klopt. Ik heb hier een Chromecast 2 aan een Sony televisie hangen en daar kan ik probleemloos naar casten.


En dat kan je natuurlijk ook meteen zo melden! Waarom dan altijd eerst zo'n vervelende denigrerende vraag???? 


En dat kan je natuurlijk ook meteen zo melden! Waarom dan altijd eerst zo'n vervelende denigrerende vraag???? 

En toch doe ik dat juist met opzet op deze manier.

Het is overigens helemaal geen denigrerende vraag, dat is wat jij er zelf in jouw hoofd van maakt.

Wat ik hoop te bereiken is dat men een reactie ontdoet van persoonlijke voorkeuren en/of aannames.

Welke Chromecast heb je? Het werkt niet met Chromecast 1 en ook niet top met versie 2. Chromecast 3 zou prima moeten zijn.
Zelf zou ik, als ik versie 3 nog niet had, voor de allernieuwste gaan. Die heeft een afstandsbediening en zet je de apps op de chromecast. Dan is het nauwelijks nog nodig om te casten en je hebt geen smartphone, tablet nodig. Er zit een afstandsbediening(kje) bij.

Chromecast HD met Google TV en ab.

4k versie (wat duurder).

 

 


Het is een buiten gewoon onvriendelijke methode van je.

Je kunt ook gewoon gelijk melden "hier werkt het goed met versie 2". 

Dan is de boodschap namelijk duidelijker! Met zo'n vraag komt dat echt niet over.

Ik had geen idee wat je bedoelde. En een aanname was het niet. 


Het is een buiten gewoon onvriendelijke methode van je.

Het is niet een buitengewoon onvriendelijke methode van me, jij vindt het een buitengewoon onvriendelijke methode van me.


Ik heb een chromecast 3. Is al meerdere malen gereset Alex maar het probleem blijft. 
Resetten

Wat gek! Zou je de Chromecast ook willen resetten? Dit doe je door het knopje ingedrukt te houden tot je op het scherm ziet dat hij gaat resetten. Daarna kun je weer verbinden met je WiFinetwerk. 

 

 is natuurlijk een van de eerste dingen die je doet.


Hoi. Speciaal de Chromecast 3 weer aangesloten (tegenwoordig via Android-TV namelijk). En zowel mtv als Fox minuten lang laten spelen. Dat lukt. Het is dus geen algemeen probleem. 

En helaas kom ik daardoor voor jou ook niet verder. Ik hoop dat het goed komt.