Skip to main content

De wireguard instelling op de Fritzbox 5530 en Nokia smart tv werkt niet, verbinding komt wel tot stand maar kpn app geeft aan niet verbonden met kpn netwerk. Wat is hiervoor de juiste instelling?

Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik nu "Peer generator" zie staan. Dat is er sinds de laatste update bijgekomen. En daarmee krijg ik een QR code en een configuratie bestand. Althans, dat word weergegeven in een tekstvak.


Beste Nick,

Het enige wat gedeeld wordt is een publieke sleutel en die staat gewoon in dat configuratiebestand.

Je hoeft me natuurlijk niet te geloven maar de import van een op mijn EdgeRouter gegenereerd configuratiebestand in de WireGuard app op mijn Chromecast Google TV is echt alles wat nodig was om die WireGuard VPN verbinding tot stand te kunnen brengen.

 

Edit: Ik zie net jouw laatste bericht en blijkbaar heb je de peer generator gevonden. 🙂


Wel een gedoe met knippen en plakken maar wel gelukt. 

Je hoeft toch helemaal niets te knippen en plakken, het is toch gewoon een kwestie van die config in de WireGuard app te importeren.

Er moet sowieso vanuit de tv/mobiel ook weer een sleutel terug naar de Fritzbox gekopieerd worden...

Nee hoor, het configuratie bestand wordt op de FRITZ!Box gegenereerd en op de cliënt (Telefoon, Tablet, Computer, Android/Google smart-TV) geïmporteerd. That's it.

Ik gebruik zelf ook WireGuard op mijn Chromecast Google TV, telefoon, tablet en laptops voor privé VPN verbindingen. Zakelijk gebruik ik IKEv2/IPSec.

Ik lees dat er vanuit de Google smart tv weer een sleutel terug naar de Fritzbox gekopieerd moet worden?


Wel een gedoe met knippen en plakken maar wel gelukt. 

Je hoeft toch helemaal niets te knippen en plakken, het is toch gewoon een kwestie van die config in de WireGuard app te importeren.

Er moet sowieso vanuit de tv/mobiel ook weer een sleutel terug naar de Fritzbox gekopieerd worden...

Nee hoor, het configuratie bestand wordt op de FRITZ!Box gegenereerd en op de cliënt (Telefoon, Tablet, Computer, Android/Google smart-TV) geïmporteerd. That's it.

Ik gebruik zelf ook WireGuard op mijn Chromecast Google TV, telefoon, tablet en laptops voor privé VPN verbindingen. Zakelijk gebruik ik IKEv2/IPSec.

Ik lees dat er vanuit de Google smart tv weer een sleutel terug naar de Fritzbox gekopieerd moet worden?

De FRITZ!Box heeft die sleutel al want hij heeft hem zelf gegenereerd en in dat configuratiebestand voor jouw smart-TV geplaatst.


Ik lees dat er vanuit de Google smart tv weer een sleutel terug naar de Fritzbox gekopieerd moet worden?

Nee, volgens WJB niet. En wellicht heeft die gelijk. Test het eerst maar eens uit op uw mobiel. Zet hem op 4G en kijk dan maar eens of u op de fritzbox in kunt leggen. Dat kunt u gewoon thuis doen.


Ik lees dat er vanuit de Google smart tv weer een sleutel terug naar de Fritzbox gekopieerd moet worden?

Nee, volgens WJB niet. En wellicht heeft die gelijk. Test het eerst maar eens uit op uw mobiel. Zet hem op 4G en kijk dan maar eens of u op de fritzbox in kunt leggen. Dat kunt u gewoon thuis doen.

Niet arrogant bedoeld, maar ik weet wel zeker dat ik gelijk heb. Ik heb immers meerdere apparaten (telefoons, tablets, laptops, Google TV's) voorzien van WireGuard puur en alleen door de voor die apparaten op mijn EdgeRouter gegenereerde configuratiebestanden te importeren.


Ik lees dat er vanuit de Google smart tv weer een sleutel terug naar de Fritzbox gekopieerd moet worden?

Nee, volgens WJB niet. En wellicht heeft die gelijk. Test het eerst maar eens uit op uw mobiel. Zet hem op 4G en kijk dan maar eens of u op de fritzbox in kunt leggen. Dat kunt u gewoon thuis doen.

Op 4G kan ik inloggen op de Fritzbox met wireguard ingeschakeld.


Ik lees dat er vanuit de Google smart tv weer een sleutel terug naar de Fritzbox gekopieerd moet worden?

Nee, volgens WJB niet. En wellicht heeft die gelijk. Test het eerst maar eens uit op uw mobiel. Zet hem op 4G en kijk dan maar eens of u op de fritzbox in kunt leggen. Dat kunt u gewoon thuis doen.

Op 4G kan ik inloggen op de Fritzbox met wireguard ingeschakeld.

En wat staat er op jouw telefoon nu in de WireGuard configuratie onder "Peer" bij "Toegestane IP-adressen" ingesteld?


Op de Fritzbox bij de wireguard instelling kan ik de optie alle netwerk verkeer via de VPN-verbinding sturen niet vinden. 

Deze instelling is aanwezig bij uitgaande VPN-verbinding, niet bij inkomende VPN-verbinding

 

Nee hoor... als je in mijn vorige afbeelding voor de 2e optie kiest (speciale verbinding) kun je dit gewoon instellen voor een inkomende verbinding.

 

Ik heb dit eens getest uit interesse, maar dan gaat heel het internet plat.
Zowel thuis als op de telefoon.


Op de Fritzbox bij de wireguard instelling kan ik de optie alle netwerk verkeer via de VPN-verbinding sturen niet vinden. 

Deze instelling is aanwezig bij uitgaande VPN-verbinding, niet bij inkomende VPN-verbinding

 

Nee hoor... als je in mijn vorige afbeelding voor de 2e optie kiest (speciale verbinding) kun je dit gewoon instellen voor een inkomende verbinding.

 

Ik heb dit eens getest uit interesse, maar dan gaat heel het internet plat.
Zowel thuis als op de telefoon.

Zeker als je goed lees, "alle IPV4 gaat over Wireguard remote site”, als je op Wireguard remote site geen geldige VPN server instel, krijg je geen verbinding. Met een geldige VPN server gaat de snelheid sowieso omlaag. Zoals geschreven, gaat deze optie alleen voor uitgaande VPN verbinding, bij inkomende verbinding moet je toch jouw eigen VPN server adresseren, dus het gaat hoe dan ook door VPN tunnel.. Ik denk dat wjb peer instelling toch de juiste is.


@bossi7, Ik neem aan dat je de standaard WireGuard app gebruikt op jouw Nokia TV, klopt dat?

Zelf gebruik ik de VPN Client Pro app (met betaalde WireGuard licentie) maar ik heb nu ook even de gratis WireGuard app op mijn Chromecast Google TV geïnstalleerd.

Ik zie dat je daarmee niet de mogelijkheid hebt om de configuratie van de VPN tunnel in te zien en eventueel te wijzigen.

Open het configuratiebestand dat door jouw FRITZ!Box gegenereerd is en kijk of de "AllowedIPs" onder Peer] op 0.0.0.0/0 staat.

Als deze niet op 0.0.0.0/0 staat, wijzig hem dan in 0.0.0.0/0 en importeer dit configuratiebestand dan opnieuw in de WireGuard app op jouw Nokia TV.

 

Onderstaand het configuratiebestand dat ik op mijn Chromecast Google TV geïmporteerd heb en waarmee de smart-TV app netjes via de WireGuard VPN tunnel communiceert.

 


Ik neem aan dat je de standaard WireGuard app gebruikt op jouw Nokia TV, klopt dat?

Zelf gebruik ik de VPN Client Pro app (met betaalde WireGuard licentie) maar ik heb nu ook even de gratis WireGuard op mijn Chromecast Google TV geïnstalleerd.

Ik zie dat je daarmee niet de mogelijkheid hebt om de configuratie van de VPN tunnel in te zien en eventueel te wijzigen.

Open het configuratiebestand dat door jouw FRITZ!Box gegenereerd is en kijk of de "AllowedIPs" onder Peer] op 0.0.0.0/0 staat.

Als deze niet op 0.0.0.0/0 staat, wijzig hem dan in 0.0.0.0/0 en importeer dit configuratiebestand dan opnieuw in de WireGuard app op jouw Nokia TV.

 

Onderstaand het configuratiebestand dat ik op mijn Chromecast Google TV geïmporteerd heb en waarmee de smart-TV app netjes via de WireGuard VPN tunnel communiceert.

 

Bedankt voor je moeite om deze configuratie te tonen. Dit ga ik m'n Chromecast tv invoeren en het lijkt me dat daar het probleem zit. Nogmaals bedankt 👍


Ik neem aan dat je de standaard WireGuard app gebruikt op jouw Nokia TV, klopt dat?

Zelf gebruik ik de VPN Client Pro app (met betaalde WireGuard licentie) maar ik heb nu ook even de gratis WireGuard op mijn Chromecast Google TV geïnstalleerd.

Ik zie dat je daarmee niet de mogelijkheid hebt om de configuratie van de VPN tunnel in te zien en eventueel te wijzigen.

Open het configuratiebestand dat door jouw FRITZ!Box gegenereerd is en kijk of de "AllowedIPs" onder Peer] op 0.0.0.0/0 staat.

Als deze niet op 0.0.0.0/0 staat, wijzig hem dan in 0.0.0.0/0 en importeer dit configuratiebestand dan opnieuw in de WireGuard app op jouw Nokia TV.

 

Onderstaand het configuratiebestand dat ik op mijn Chromecast Google TV geïmporteerd heb en waarmee de smart-TV app netjes via de WireGuard VPN tunnel communiceert.

 

Bedankt voor je moeite om deze configuratie te tonen. Dit ga ik m'n Chromecast tv invoeren en het lijkt me dat daar het probleem zit. Nogmaals bedankt 👍

Hoe kan je het configuratie bestand in de Fritzbox wijzigen?


Bossi7 schreef:

Hoe kan je het configuratie bestand in de Fritzbox wijzigen?

Je kunt zo'n .conf bestand met het Windows kladblok (notepad) wijzigen.


Reageer