Skip to main content

Hallo allemaal, 

 

Thuis heb ik de KPN TV+ in mijn Google Home staan. Hiermee kan ik de box aan en uit zetten met mijn stem.

Nu hebben mijn ouders ook de KPN TV+ box. Echter staat deze nog niet in de Google Home  app. Ik ben nu vergeten hoe ik dit heb gedaan.

Weet iemand welke weg ik moet bewandelen? 

 

Met vriendelijke groet,

 

Jelle Ruben 

Ga hiervoor, in de Google Home app naar het tabblad devices/apparaten. Je ziet dan alle gekoppelde apparaten staan, en in de rechteronderhoek een knop om een nieuwe toe te voegen. Kies dan voor partner device/apparaat (als het goed is, is dit de tweede optie in het rijtje). Daarna zou het moeten lukken met de stappen volgen.


Hallo Erik,

 

Ik heb even gezocht,  en gevonden. Was even zoeken ik had een andere naam verwacht lol. 

Bij mij thuis heet het "KPN TV±". Bij mij ouders is het "DIW7022". Natuurlijk is dit geen probleem.  Maar het was dus wel even omschakelen,  als je steeds naar KPN TV+ zoekt. 😁


Ah, ik snap die verwarring inderdaad. Je kunt de TV+ Box een eigen naam geven. Tijdens de installatie, maar ook achteraf nog. Als je dat doet, dan is dat ook de naam die je ziet in apps zoals Google Home. Maar, als je die naam niet aanpast, dan krijg je de fabrieksnaam. En dat is DIW7022.


Helemaal duidelijk,  dan heb ik bij mijzelf de naam aangepast. Ik heb toen alles zelf aangesloten. 

Bij mij ouders is het door een monteur gedaan, hij heeft de naam dan niet aangepast   Helemaal geen ramp. 

Het was even meer zoeken lol.


Reageer