Is het anno 2025 inmiddels mogelijk om zonder scripten KPN TV werkend te krijgen op een eigen modem door wat settings aan te passen? Ik wil een asus bt10 gaan aanschaffen en hiermee de KPN modem vervangen zodat deze niet onnodig stroom staat te verbruiken. Ik zie hier op het forum veel (oude) informatie staan en omdat je tegenwoordig overal met 2 klikken internet tv werkend hebt vroeg ik me af het KPN ook al was gelukt dit proces eenvoudiger te maken. Ik wil graag voor KPN tv betalen, dus hopelijk is er iemand die weet hoe ik dit eenvoudig werkend kan krijgen.
KPN TV kijken met eigen modem
Beste antwoord door DannyK_
Het antwoord op je vraag is afhankelijk wat je eisen zijn.
Als je nu nog geen TV hebt van KPN, dan krijg je de KPN TV+ boxen zodra je dit aanvraagt.
Deze werken zowel met multicast als unicast, en hier zit het keuzepunt.
Wil je dat het simpelweg werkt, dan kun je het prima af zonder scripts of andere handmatige instellingen (afhankelijk van je gekozen router). Hierdoor gebruikt de TV+ ontvanger unicast, wat een wat lagere kwaliteit heeft als multicast maar ook iets achterloopt, net zoals je bij de webversie of apps hebt.
Wil je de best mogelijke kwaliteit, multicast dus, dan dien je inderdaad een script te draaien of handmatig instellingen aan te passen, ook hierbij is het afhankelijk welke router je kiest.
In beide gevallen heb je voor internet toegang VLAN6 nodig met daarover de PPPoE verbinding.
Het is dus wel belangrijk dat je een router kiest die VLAN ondersteuning heeft.
Tot slot, dit gaat natuurlijk alleen op wanneer je een glasvezelverbinding hebt.
Mocht je (nog) op een koperverbinding zitten dan heb je een modem/router nodig, en de Asus BT10 is dat niet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.