Skip to main content

Hi,

 

Sinds vandaag overgestapt van 1Gbit naar 4Gbit incl een Box 14 en KPN TV+

Box 14 aangesloten, eigen router erachter via DMZ (TP-Link Deco Mesh BE11000 Wifi 7 router)

 

Snelheid blijft beperkt tot 1Gbit zowel down als up komen niet hoger.

Box 14 maakt gebruik van een 10GB WAN poort en de router 2.5GB Poort.

Direct op het glasvezel NTU punt aangesloten, maar blijf gelimiteerd tot 1Gbit.

 

Nu weer mijn eigen Deco Mesh Wifi 7 systeem erachter gedaan, maar KPN TV+ blijft haperen, zowel beeld als geluid, en vertraging van 5 sec tijdens het zappen op Wifi, helaas is kabel geen optie want die gelegenheid heb ik niet bij mijn tv.

Alle problemen tijdens tv kijken ervaar ik enkel als ik Multicast aan heb staan, met Unicast werkt alles prima en is zappen met 1 sec zonder haperingen.

 

TV box is trouwens up to date zowel firmware als applicatie.

NTU even van het stroom gehaald 5 min.

Zowel Wifi Box 14 als router Wifi hebben hetzelfde probleem, dus daar zit ook het probleem niet.

 

TV+ box en Box een harde rest gegeven, maar geeft allemaal geen verschil.

Aansluiting is sinds vandaag actief.

 

PON-SN GNX

 

Welke ONT heb je?

 

Ondersteunt de Deco wel IGMP snooping? Zo ja, hoe is deze ingesteld? 


Welke ONT heb je?

 

Ondersteunt de Deco wel IGMP snooping? Zo ja, hoe is deze ingesteld? 


Dit is het ONT:
 


Eigenlijk niet echt naar gekeken, maar neem aan dat een Wifi 7 router die net op de markt is, en €600 heeft gekost toch wel multicast (IGMP snooping over WiFi) ondersteunt? 

Heb ook een Google TV Chromecast, dus degene met 4K en afstandsbediening en dat werkt gewoon prima. Ook de KPN app. 
 

Waarom zou dan de nieuwe KPN tv + niet goed werken met de deco BE11000? 
 

ik zal is meer onderzoeken op IGMP en m’n router wellicht komt er inderdaad een oorzaak uit.



Admin edit: serienummer verwijderd


Hallo @Angelique00 , haal die foto met het serienummer weg. Dat zijn privégegevens gekoppeld aan jouw aansluiting. Anders zal een KPN moderator dat morgen doen nadat ik ze hierop heb geattendeerd.

Aangeven welk type je hebt is voldoende, zo te zien is het een Genexis XGS-PON ONT.


Hallo @Angelique00 , haal die foto met het serienummer weg. Dat zijn privégegevens gekoppeld aan jouw aansluiting. Anders zal een KPN moderator dat morgen doen nadat ik ze hierop heb geattendeerd.

Aangeven welk type je hebt is voldoende, zo te zien is het een Genexis XGS-PON ONT.


 

Ah dat wist ik niet, excuus.

Ik probeer de foto weg te halen maar zie nergens waar ik mijn recente reactie kan wijzigen?


IGMP snooping wordt ondersteund door jou router. Even kijken welke versie er standaard aanstaat. 


@Angelique00 dat kan je maar tot 1 uur na plaatsing doen via de drie puntjes rechtsonder je bericht en dan "bewerk". Ik heb de moderators al geïnformeerd. 


De Deco is als router niet geschikt voor TV van KPN.

Hij heeft namelijk geen IGMP proxy server.

Als je hem in accesspoint mode kunt zetten dan bestaat de mogelijkheid dat het wel gaat werken.


@wjb De Deco ondersteunt wel IGMP-proxy

https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/deco/deco-be65/#specifications

IPTV IGMP-proxy
IGMP-snooping
Bridge
Tag VLAN

De Deco is als router niet geschikt voor TV van KPN.

Hij heeft namelijk geen IGMP proxy server.

Als je hem in accesspoint mode kunt zetten dan bestaat de mogelijkheid dat het wel gaat werken.


Zover ik weet ondersteunt m’n router wel IGMP Proxy en snooping. Ben alleen nu aan het uitzoeken of dit ook over wireless zo werkt of toch met een VLAN en bekabeld. 
 

De vorige generatie Deco hadden inderdaad geen IGMP ondersteuning zover ik weet, maar de Wifi 7 modellen wel. 


Ik ben heel benieuwd naar de configuratiemogelijkheden van de IGMP proxy server.

Ik hoop dat je daar wat screenshots van kunt plaatsen.