Skip to main content

Vpn L2TP/IPSEC PSK verbinding met een windows pc naar:
experia box v10a kpn modem → synology vpn server werkt.

alleen niet met een android of ios apparaat

  • Serveradres ingevuld (ipnr)
  • l2tp geheim niet ingevuld
  • ipsec id niet ingevuld
  • vooraf gedeelde ipsec sleutel wel ingevuld
  • gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld
     

KPN tech desk ingeschakeld en zij snappen het ook niet. Wie kan me helpen

Met het wel werken met een laptop heb je kennelijk de port forwarders correct ingesteld,
En in het register van Windows een aanpassing gedaan (zoals aanwijzingen < HIER >).

Maar of het nu net met een test onder Android en iOS nog zo is ingesteld, is even de vraag?

Je zou opnieuw eens de instellingen in de V10A kunnen controleren of het vaste IP-nummer van je NAS nog correct staat, en port forwarders ook niet zijn veranderd?  Er zijn nogal wat berichten op het forum dat de instellingen van een V10A om onduidelijke reden veranderen (andere IP-nummers).
Of die bugs inmiddels in een nieuwe firmware zijn gecorrigeerd is me niet bekend.

Mochten die instellingen nog wel allemaal correct staan ingesteld:
Dat Android en iOS apparaat, benader je je eigen WAN via externe “mobiele” connectie,
of probeer je als test intern via je eigen thuisnetwerk met WiFi die VPN-connectie op te zetten?

De V10A heeft namelijk geen functionerende NAT loopback functie.
(De V10A is eigenlijk helemaal “crap”).


spontaan werkt het, nu ook met android. alleen kan ik sommige webapplicaties (domotica) die op mn synology server draaien niet benaderen, maar wel bijv mn ip camera's. snap dat niet. 


Post eens een vraag op het Synology forum.   https://www.synology-forum.nl
Mogelijk een betere plek om antwoorden te krijgen.
Daar tref je gebruikers die ook met domotica / camera's en VPN bezig zijn.


Fijn dat je al een stuk verder bent. Hopelijk krijg je via het synology forum volledige duidelijkheid. 

Mocht er iets anders zijn waarbij wij kunnen helpen, dan hoor ik graag van je.