Op dit moment hebben wij een blokje van 5 IP adressen via ons KPN zakelijk abonnement. We zouden graag een lab firewall op willen zetten op een tweede IP adres. Dit is volgens KPN niet mogelijk omdat ze geen meerdere PPPoE sessies ondersteunen en het niet zo simpel zou zijn als de lab firewall een statisch ip geven in hetzelfde subnet. Hoe kan ik mijn lab firewall een eigen IP adres geven in die bestande range?
Dan kun je het beste even contact op nemen met de zakelijke helpdesk van KPN ​
zie onderstaande link:
https://www.kpn.com/zakelijk/service.htm
Succes.
Â
Je moet 1 router gebruiken die vervolgens alle 5 de ip adressen gebruikt. In die router bepaal je welk verkeer via welk ip het internet op gaat.Â
Je kunt niet zomaar meerdere routers aansluiten. Misschien kan dat wel met een soort "modem" wat het PPPoE gedeelte voor z'n rekening neemt. Daar dan een switch achter. Dan kan je misschien wel meerdere routers aansluiten. Maar ik weet niet of dat kan.Â
Misschien weet ​
Let er even op dat KPN ook IP adressen reserveert voor de gateway, broadcast, netwerk ID en eventueel VOIP, dat betekend dat je zelf niet 5 IP adressen kunt delen.Â
Indien u er een goede reden voor hebt kunt u het ook verhogen naar 8 IP adressen. Hiervoor zult u dan met onze zakelijke helpdesk moeten bellen via 0800-0403.
over welk zakelijk product hebben we het hier?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.