Skip to main content
Beantwoord

Krijg de Ring deurbel niet meer verbonden na de update (V10a)

• January 5, 2026
  • 7 reacties
  • 45 keer bekeken

Hallo, sinds de laatste update van de V10A, met de compleet nieuwe software (begin december) blijven de apparaten van de ring deurbel offline en ik krijg ze met geen mogelijkheid meer online, ik heb contact gehad met KPN en met RING, bij ring hebben ze mee gekeken en het kon zijn dat de ring kapot was gegaan, alles nieuw besteld, vandaag geïnstalleerd en weer hetzelfde, verbinding met netwerk en vervolgens alles offline, ring zegt dat dit aan de kpn update ligt, ook het extra 2,4gHz netwerk is ingeschakeld. 

heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@samg, welkom op onze community! Ik zie dat ​@JanD al goed meedankt! Ik heb hier niet direct een verklaring noch oplossing voor. Wat je zou kunnen proberen is even te dubbelchecken of je wifi op WPA2 staat en niet op WPA3 en je kunt proberen IPv6 ook even uit te schakelen.

Gebruik je naast de V10a nog andere netwerkapparatuur? Hoe heb je alles aangesloten zitten?

Waar loop je precies vast in het proces?

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 5, 2026

Beste ​@samg heb je de 2,4 extra wifi wèl een eigen naam en wachtwoord gegeven om de RING mee te verbinden?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 5, 2026

Hoi Jan, ja dat had ik ook al geprobeerd.. maar niks lijkt te werken. Na de update heb ik ook lang zitten stoeien met oa HIKvision, maar die werken inmiddels weer.. maar met KPN kom ik niet heel veel verder

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 7, 2026

Hoi ​@samg, welkom op onze community! Ik zie dat ​@JanD al goed meedankt! Ik heb hier niet direct een verklaring noch oplossing voor. Wat je zou kunnen proberen is even te dubbelchecken of je wifi op WPA2 staat en niet op WPA3 en je kunt proberen IPv6 ook even uit te schakelen.

Gebruik je naast de V10a nog andere netwerkapparatuur? Hoe heb je alles aangesloten zitten?

Waar loop je precies vast in het proces?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

Hoi Thomas, ik heb meerdere malen met zowel KPN als Ring gebeld. De conclusie is dat ik er helemaal klaar mee was en het teruggestuurd heb naar Ring. Vanuit KPN vind ik de reset naar de nieuwe software en de daardoor verwijderde instellingen, zonder berichtgevingen wel bijzonder jammer. Ik zelf niet heel technisch qua instellingen en dergelijke maar na lang zoeken en proberen ben ik erachter dat het qua bel (inmiddels Eufy aangeschaft) en Hikvision te maken heeft met de DMZ. Door de IP-adressen in de DMZ te omzeilen werkt de apparatuur inmiddels weer buitenshuis. 

Dus voor nu lijkt het opgelost, Mochten jullie een andere idee hebben hoor ik het graag.

• January 7, 2026

De Hikvision apparatuur kan je niet in DMZ zetten. Dat gaat vroeg of laat fout. De abuse afdeling van KPN gaat jou een waarschuwing geven en daarna blokkeren als je het niet oplost. En anders word je apparatuur gehackt op termijn. Vroeg of laat ga je voor "voor de bijl". Het is niet de vraag of het gebeurt, maar wanneer. 

Ondersteund de v10a misschien WPA3 met de nieuwe firmware? Want dat ondersteund de RING niet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

Hoi Marlon, Goed dat je het aangeeft, maar voor mij is dat inmiddels te technisch, geen idee hoe ik dat dan weer moet oplossen, ik mag aannemen dat KPN ook een keer met een fatsoenlijke oplossing en eventuele uitleg komt, dit is voor een leek niet meer te doen. Voor nu werkt het. dus ik ben benuwd.

Bij mijn weten ondersteund de v10A geen WPA3, bij mijn instellingen stonden die op WPA2.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah, jammer dat het niet gelukt is. Ik denk dat dit wel moet kunnen werken maar ik zou je ook niet precies kunnen zeggen waar het m in zit. Mocht je verder nog vragen hebben of het nog eens willen proberen weet je ons in ieder geval te vinden. We denken altijd graag even mee!