Skip to main content

goedendag, ik ben sinds jaren in bezit van een LG N2R1 Nas en die heeft, aangesloten via een vast Ziggo netwerk, altijd naar behoren gewerkt.

Nu ben ik overgestapt naar KPN , heb de NAS via een ethernetkabel direct aangesloten op het draadloze modem, maar kan de NAS op geen enkele manier zichtbaar maken. Ik heb het IP nummer vd NAS ingevoerd in het instelscherm van de LG install wizzard maar geen effect.

Vreemd, want op het ziggo netwerk had ik nooit problemen

Wellicht kan iemand mij helpen?

 

Hallo @Ingangsdatum contract 

 

Welk IP adres heeft de NAS dan, is dat hetzelfde als bij Ziggo, iets met 192.168.178. ?

Indien ja, als je de NAS herstart, krijgt hij dan een ander IP adres beginnend met 192.168.2. ?

Indien nee, via de menuknoppen op de NAS zou je hem zo moeten kunnen instellen dat hij via DHCP een IP adres ophaalt, daarna zou hij wel een 192.168.2. IP adres moeten krijgen, dat IP adres moet je dan invoeren in de install wizard.

 

De install wizard kan je toch ook laten zoeken naar de NAS, wordt hij dan wel gevonden?

 


Hi, dank voor je bericht.

Het adres wat op de display staat heb ik gebruikt in de wizard maar hij wordt niet gezien. Moet ik soms iets doen met modem instellingen en zo ja, welke

Bedankt alvast voor je bericht 


Je hoeft niets in het modem te doen, de NAS zou zelf een IP adres via DHCP op moeten halen als je dat zo instelt of dat al ingesteld staat.

Welk IP adres krijgt of heeft die NAS nu?

Graag wat meer informatie wat je al geprobeerd hebt en wat je ziet, ik kan dat natuurlijk niet weten of zien.


Het ip adres wat op de nas staat is 192.168.178.115. Dit heeft de nas zelf ingesteld . Het modemadres is 192.168.178.1.


@Ingangsdatum contract 192.168.178.1 is het adres van ziggo-modem, bij kpn moet 192.168.2.254 zijn en de nas moet of via dhcp automatisch een adres krijgen, of je moet hem vast instellen op een adress 192.168.2.xxx


Bedankt vd tip.

Ik heb idd het ip adres vd NAS ingesteld op 192.168.2.28 en de nas is nu te zien in het instelscherm v LGNAS.

Alleen wanneer hij probeert er verbinding mee te maken geeft hij aan dat hij "unable to connect with this ip adres".

Alle instelschermen geprobeerd maar helaas.

 


@Ingangsdatum contract Niet te vergeten dat je de gateway/subnet mask moest veranderen in 192.168.2.254/255.255.255.0 bij vaste ip, of bij automatisch ip in KPN modem inloggen om te zien welke ip-adres jouw NAS toegewezen krijgt


Wederom bedankt.

Moeten de gateway en de primary dns allebei op hetzelfde staan?

In dit geval 192.168.2.254


@Ingangsdatum contract Gateway ja, DNS kan je ook een alternatief DNS server instellen, b.v. google 8.8.8.8