Skip to main content

Goedenavond. Ik krijg mijn Sonos niet gekoppeld aan mij  Net nieuwe KPN 12 box. Als dat artikel erover in de kennisbank volg loop ik vast. Ik krijg een ander scherm te zien zonder de optie extra wifi. Iemand een idee hoe dit kan?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

Hallo @Lubje25 

 

Heb je bovenin voor tabblad Extra W-iFi gekozen, zie paarse ovaal of ontbreekt die optie bij jou?:

 

Als je heel wat anders te zien krijgt kan je daar een afbeelding van plaatsen zodat wij ook zien wat jij ziet.

Brand het Wi-Fi lampje op de Box 12 wel?


Hallo @Lubje25 

 

Heb je bovenin voor tabblad Extra W-iFi gekozen, zie paarse ovaal of ontbreekt die optie bij jou?:

 

Als je heel wat anders te zien krijgt kan je daar een afbeelding van plaatsen zodat wij ook zien wat jij ziet.

Brand het Wi-Fi lampje op de Box 12 wel?

Hoi! Dit scherm dat u nu stuurt heb ik nog niet gezien. Als ik op wifi settings druk dan krijg ik een heel ander scherm. Zal er zo een schermafbeelding van plaatsen. 


 


Als je op Show Sections drukt, kan je dan wel Extra Wi-Fi kiezen?


Jaaaa, dat kan wel! Ik had zo' beetje alles al aangeklikt maar dat niet. Dank u wel!! Hoop dat ik er wel uitkom zo. 


Het lukt helaas nog niet. Ondersteund  Sonos het niet op deze manier denkt u?


Heb nu 2 aparte netwerken. 1 voor 2.4 lG en 1 voor 5G. Die oude Sonos kan alleen op 2.4 volgens mij.


De Box 12 heeft WPA2, dat zou volgens Sonos dan moeten werken.

Je kan nog proberen of het terugzetten van de Box 12 naar WiFi 5 helpt, daarvoor ga je dan naar de WiFi-instellingen (het tabblad Settings) en zet je de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz), daarmee staat de Box 12 op WiFi 5 i.p.v. WiFi 6, die instelling geldt ook voor de Extra WiFi.

 


Het lukt helaas nog niet. Ondersteund  Sonos het niet op deze manier denkt u?

Uw smartfoon is niet met het 2,4 Ghz netwerk verbonden. Want ik zie een 6 rechtsboven staan...


Dank u, dat ga ik proberen. Ik kom er op terug!


Blijf tegen die melding aanlopen dat er iets mis gaat. Gecheckt of ik zelf op t goede netwerk zat en de dingen aangepast zodat ie op wifi5 staat. Helaas nog heen steeds niet gelukt. Pff wat te doen?


Het lukt helaas nog niet. Ondersteund  Sonos het niet op deze manier denkt u?

Uw smartfoon is niet met het 2,4 Ghz netwerk verbonden. Want ik zie een 6 rechtsboven staan...

Die 6 staat er ook als ik op 2.4 netwerk zit zag ik net.


 


Het lukt helaas nog niet. Ondersteund  Sonos het niet op deze manier denkt u?

Uw smartfoon is niet met het 2,4 Ghz netwerk verbonden. Want ik zie een 6 rechtsboven staan...

Die 6 staat er ook als ik op 2.4 netwerk zit zag ik net.

Dat kan niet. Dan doet u echt iets verkeerd. Kunt u een schermafdruk plaatsen van de Extra WiFi instellingen?

 


Heb inmiddels contact gehad met de klantenservice voor klein zakelijk. De een zegt dat het kan via KPN Thuis. Ik proberen lukte niet. Weer gebeld. De volgende zegt:.het kan alleen bekabeld. Bij de laatste update is het veranderd qua instellen 2.4 en 5. Het zou eventueel nog met een Fritzbox oid kunnen via service plus.


Volgens een ander kwam het door de wifipunten dat het niet lukte. Dat was dan op te lossen via KPN thuis maar dat gaat dus niet meer.


Het lukt helaas nog niet. Ondersteund  Sonos het niet op deze manier denkt u?

Uw smartfoon is niet met het 2,4 Ghz netwerk verbonden. Want ik zie een 6 rechtsboven staan...

Die 6 staat er ook als ik op 2.4 netwerk zit zag ik net.

Dat kan niet. Dan doet u echt iets verkeerd. Kunt u een schermafdruk plaatsen van de Extra WiFi instellingen?

 

Een dame van KPN heeft de instellingen veranderd. De netwerken die ik had gemaakt zijn er niet meer.


Heb inmiddels contact gehad met de klantenservice voor klein zakelijk. De een zegt dat het kan via KPN Thuis.

Nee dat kan niet. Doe thuis app is wat dat betreft waardeloos. Er kan eigenlijk niets met die app.

Ik proberen lukte niet. Weer gebeld. De volgende zegt:.het kan alleen bekabeld. Bij de laatste update is het veranderd qua instellen 2.4 en 5. Het zou eventueel nog met een Fritzbox oid kunnen via service plus.

Extra WiFi. Daarmee moet het lukken.


Ik heb nu hetzelfde probleem voor mijn sonos en beveiliginscamera's. Ruim een jaar later is er dus nog niets verbeterd. Krijg nu te horen dat ik mijn Sonos moet bekabelen. Maar dat is geen optie. Mijn camera's kunnen ook de prullenbak in. Die draaien alleen op 2.4. Bedankt KPN.

 

Admin: samengevoegd met eigen topic Âorigineel topic]


Heb inmiddels contact gehad met de klantenservice voor klein zakelijk. De een zegt dat het kan via KPN Thuis.

Nee dat kan niet. Doe thuis app is wat dat betreft waardeloos. Er kan eigenlijk niets met die app.

Ik proberen lukte niet. Weer gebeld. De volgende zegt:.het kan alleen bekabeld. Bij de laatste update is het veranderd qua instellen 2.4 en 5. Het zou eventueel nog met een Fritzbox oid kunnen via service plus.

Extra WiFi. Daarmee moet het lukken.

Dat heb ik geprobeerd en dat lukte niet. Wat doe ik verkeerd dan? 


Ik kon wel een 2.4 netwerk aanmaken zoals je kan zien maar dat 6je stond nog wel in beeld.


@Lubje25 de wifiversterkers en de modems v10a en box 12 hebben allemaal een extra wifi netwerk waar je dit wel kan splitsen. Dus er zou geen probleem meer moeten zijn.


@Lubje25 de wifiversterkers en de modems v10a en box 12 hebben allemaal een extra wifi netwerk waar je dit wel kan splitsen. Dus er zou geen probleem meer moeten zijn.

Hoi Joep, dat heb ik gisteren geprobeerd. Desondanks krijg ik mijn Sonos niet verbonden. Contact gehad met verschillende KPN medewerkers die allemaal wat anders zeggen. De laatste dame zei dat het alleen bekabeld kan.


Via KPN Thuis kon dat volgens een andere KPN dame. Lukte niet. De laatste dame die ik sprak zei dat dat door een  recente update niet mogelijk is.


De telefonische klantenservice weet dat niet. En het lijkt er op dat Sonos en Kpn een moelijk stel is. Op het forum staan meerdere vragen en ook antwoorden.  Maak een nieuw topic aan met een duidelijke onderwerp zodat anderen kunnen reageren. Â