Skip to main content

Hallo,

ik krijg mijn telefoonnummer niet geregistreerd met de sip gegevens die ik via de servicetool heb opgehaald. 

kpn modem V12

fritz box 7360

mvg Sjoerd

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

ik krijg een van deze foutmelingen in het log bestand van de fritzbox: 

  • "Registration of Internet telephone number telefoonnummer] failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout."
  • "Internet telephony registration failed telefoonnummer] Reason for error: 401, 402, 403]"

@F120214max Welkom op het forum. 

Ik durf niet direct te zeggen waar deze melding vandaan komt. 

Maar wellicht dat je er met de website van AVM over de Fritzbox 7360 wel uit komt komen? 


Tja Rutger daar heb ik natuurlijk al gekeken.

Met de instellingen die daar staan en de sip gegevens die ik heb opgevraagd krijg ik toch geen telefoon nummer geregistreerd 

Mvg Sjoerd


Ik wil eigenlijk alleen de dect gebruiken van  de oude fritz om draadloze telefoons aan te sluiten. Want kpn v12 heeft zelf geen dect functionaliteit


Ik wil eigenlijk alleen de dect gebruiken van  de oude fritz om draadloze telefoons aan te sluiten

In dat geval kun je de lijn met een telefoonkabel op de fritzbox aansluiten, op de vaste lijn ingang van de fritzbox. Daar is dan wel een kabel voor nodig met aan1 kant een andere pin bezetting.
De middelste 2 pennen zijn voor de DSL aansluiting, de 2 aan weerskanten er naast zijn dan voor de lijn aansluiting. Zo’n kabeltje kun je zelf maken, met losse stekkertjes en een aanknijptang. Of een kabel met 4 aders doorknippen, aanstrippen en anders weer aan elkaar maken.


Even een toelichting, 1e resultaat met zoekterm : “7360 FB pinout”

https://en.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7360-int/56_Assignment-of-the-cables-and-sockets/
( het is dezelfde Y-kabel die voor pairbonding gebruikt wordt )

Zoiets maakt een iemand die er in thuis is “zo”, een ander ziet eerder water branden, en alles er tussen in.
Het mooiste is als je iemand in de omgeving kan vinden die er mee helpt, een repair cafe bij voorbeeld.
Als je zelf geen rommeldoos met kabeltjes hebt (om te verbouwen) dan is een kringloop winkel een mogelijkheid.

Je kunt al wel de webinterface van de fritzbox bedienen met een www browser ? Daar moet je ook wat instellen.

De fritzbox zal met dit idee alleen basisstation zijn, wel met meerdere toestellen maar met maar 1 buitenlijn, en wel met grote voordeel dat je het telefoonboek kan bewerken met een computer.

O ja, dit is ook iets dergelijks :